مراقبت از مو, موی چرب

علت چرب شدن موها بعد از شستشو آنها چیست ؟

علت چرب شدن موها

علت چرب شدن موها ..

افراد گهگاهی متوجه می شوند که موهایشان پس از شستن همچنان چرب به نظر می رسد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد.

موهای چرب دائمی ممکن است به دلیل تولید بیش از حد سبوم باشد یا بعضی مواقع می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد.

با این حال نحوه شستشو و مراقبت افراد از موهای خود و نوع محصولات مو که استفاده می کنند ، ممکن است علت آن باشد.

در ادامه نکاتی ذکر می شود که ممکن است بدرد شما بخورد :

مواردی که برای موهای چرب باید رعایت کنید :

چرب بودن بیش از حد و اندازه موهای ممکن است به دلیل سبوره که یک بیماری شایع پوستی است باشد. سبوره زمانی اتفاق می افتد که غدد چربی ، چربی اضافی یا سبوم بیش از حد تولید کنند و مو و پوست کف سر را چرب کند.

اکثر افراد مبتلا به این بیماری شایع هیچ مشکل اساسی سلامتی ندارند. با این حال برخی از افراد ممکن است یک بیماری زمینه ای مانند عدم تعادل هورمونی داشته باشند.

نوع موی فرد نیز می تواند بر میزان چرب شدن موهای او تاثیر بگذارد. موهای صاف تر و نازک تر نسبت به موهای فر و مجعد یا ضخیم به احتمال زیاد چرب به نظر می رسد. این به این دلیل است که سبوم پوست سر می تواند به راحتی کل تار موهای آن ها را بپوشاند.

اگر این افراد از محصولات موی چرب استفاده می کنند یا موهای خود را بطور کامل تمیز نمی کنند می تواند باعث تجمع چربی ، سلول های پوستی و عرق در مو شود. این ممکن است باعث شود بعد از شستشو همچنان چرب به نظر برسد.

این چربی و مو از مواردی که شخص به طور مکرر روی موهای خود استفاده می کند مانند : حوله مو ، برس مو یا شانه ، کلاه یا روسری و ..

این موارد در صورت استفاده منظم می توانند سبوم را از پوست سر جذب کنند. و استفاده از آنها بدون شستن آنها در فاصله بین شستشوی مو ممکن است باعث شود موها سریعتر چرب شوند.

برخی شواهد نشان می دهد که عوامل محیطی ممکن است بر سلامت مو و پوست سر تاثیر بگذارد.آلودگی هوا باعث چرب شدن پوست سر در افرادی که در شهرها زندگی می کنند همراه با سایر مشکلات پوست سر مانند خارش و شوره سر است.

(چگونه پوست چرب را کنترل کنیم ؟! )
برس و شانه

رژیم غذایی علات چرب شدن موها :

رژیم غذایی نیز ممکن است در تولید بیش از حد سبوم نقش داشته باشد. طبق نظریه پزشکی لبنیات و غذاهایی با گلسیم بالا ممکن است بر هورمون های آندروژنی که بر میزان سبوم پوست تاثیر می گذارند تاثیر بگذارند.

اگر لکه های پوسته پوسته نیز وجود داشته باشد. شوره سر یک بیماری پوستی شایع است که می تواند باعث ایجاد لکه های پوسته دار و چرب روی پوست سر و پوست شود. لکه های پوسته پوسته ممکن است خارش یا سوزش داشته باشند و ممکن است پوسته پوسته شوند.

( فواید میسلار واتر برای پوست و استفاده آن در روتین پوستی )

درمان موهای چرب بعد از شسنشو :

درمان موهای چرب می تواند به علت اصلی آن بستگی داشته باشد. افرادی که دارای موهای صاف یا نازکی دارند و به سرعتچرب می شوند ممکن است نیاز به شستشوی روزانه موهای خود برای از بین بردن چربی اضافی داشته باشند.

استفاده از شامپو های شفاف کننده گهگاهی نیز به از بین بردن باقی مانده و تجمع اضافی کمک کند.

استفاده از محصولات حاوی چای سبز ممکن است به کنترل موهای چرب کمک کند. شامپوهای دارای چای سبز و همچنین برخی از افرادی که شامپوهایی که حاوی سورفکتانت ها به چسبیدن سبوم و آب کمک می کنند ، و به آب و شامپو اجازه می دهد تا چربی اضافی را هنگام شستشوی مو از بین ببرد.

با این حال این شامپو ها می توانند مو را خشک کنند و می توانند خطر شکستگی را افزایش دهد. افرادی که موهای خشکی دارند به راحتی دچار آسیب می شوند و نیاز به شامپوهای ملایمتری دارند.

( برای دیدن شامپوهای مختلف و مناسب انواع مو موجود در سایت کلیک کنید )
علت چرب شدن موها

موارد و نکات بعد از شستشو موها :

افراد ممکن است نکات زیر را برای جلوگیری از چرب شدن موها پس از شستشو مفید بدانید :

در صورت امکان  ، پوست سر را یک بار در روز بشویید ، یا برای کسانی که موهایشان به راحتی آسیب می بیند کمتر.

از یک شامپو ملایمتر و یک نرم کننده سبک استفاده کنید.

از روغن های غیر استاندارد و سنگین بر روی موهای خود خودداری کنید. 

به طور منظم برس ، شانه ، حوله مو ، روبالشتی و روسری خود را تمیز کنید و شستشو دهید.

تغییرات رژیم غذایی با گلسیم پایین تر را امتحتان کنید تا ببینید این باعث کاهش تولید سبوم می شود یا خیر.

( از سرم و روغن های سبک بر روی موهای خود استفاده کنید )
سرم مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *