سلامت مو, مراقبت از مو

روال موی خشک در روتین روزانه

روال موی خشک

روال موی خشک ..

موهای خشک نیاز به یک برنامه و روتین مراقبتی اختصاصی دارند که با بهترین محصولات و درمان های موهای خشک کامل می شوند. در اینجا یک روتین چهار مرحله ای را برای شما توضیح می دهیم.

یادگیری نحوه مراقبت از موهای خشک باید ساده و سر راست باشد.

خشکی مو نشانه چیست ؟

مو و پوست شما بیش از آنچه فکر می کنید با همدیگر مشترک هستند. بسیاری از مواردی که می توانند باعث خشکی پوست شوند ، می توانند موهای شما را خشک کنند. برای مثال : همانطور که خشکی پوست می تواند نشانه دوش گرفتن را آب بسیار داغ باشد ، بخار دادن H2O نیز می تواند منجر به خشک شدن تارهای موی شما شود.

سایر دلایل خشکی مو که می تواند اثرات مشابهی روی پوست شما داشته باشد ، شستن بیش از حد ، پاک کردن محصولات ( بجای پاک کننده های خشن صورت ، شامپوهای خشک کننده هستند که مقصر هستند ) و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. 

اگر در استفاده از اتو های صاف ، سشوار و میله های فر کننده زیاده روی کنید _ بخصوص بدون استفاده از محافظ حرارت مو _ موهای شما ممکن است خشک و آسیب ببیند.

موهای خشک چه شکلی و چه ظاهری دارد ؟

برای تشخیص آسان موهای خشک می توانید از دو حس بینایی و لامسه خود استفاده کنید. در حالی که تارهای هیدراته تمایل به درخشندگی سالم دارند ، موهای خشک کدر و صاف به نظر می رسد. همچنین ممکن است خشن تر به نظر برسد و با آسیب های قابل مشاهده مانند : دو شاخه شدن انتهای آن همراه باشد. از نظر لمس ، موهای خشک بافت متفاوتی خواهند داشت. به جای اینکه نرم و صاف باشد ، احساس شکننده خواهند داشت.

چگونه می توانید موهایتان را هیدراته کنید ؟

اکنون بیایید به آنچه واقعا می خواهید بدانید : چگونه موهای خشک را اصلاح و احیا کنید. وقتی تارهای موی شما خشک می شوند. این روال چهار مرحله ای را دنبال کنید که با بهترین محصولات و درمان های موهای خشک پر شده است.

روال موی خشک

با یک محصول درمانی موهای خشک قبل از شامپو شروع کنید ..

درمان اکسیر جادویی پوست سر و روغن مو 

شما مطمئنن با شامپو آشنا هستید ، اما در مورد محصول قبل از شامپو چطور؟ این یک مرحله اضافی است که می تواند تفاوت بزرگی را ایجاد کند ، بخصوص در روتین موهای خشک. استفاده از محصول مانند روغن رزماری که به مو و پوست سر شما رطوبت بخشیده و باعث نرمی و تقویت پوست کف سر شما می شود.

از شامپو نرم کننده های مغذی با نوع موی خود استفاده کنید ..

شامپو و نرم کننده هسته اصلی هر روال مراقبت از مو هستند و مهم است که شما مواد مناسب را انتخاب کنید. از فرمول و شامپوهای خشن استفاده نکنید زیرا آنها می توانند رطوبت موهای شما را از بین ببرند. در عوض به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد مرطوب کننده هستند.

استفاده از شامپوهای استاندارد که به آرامی موهای خشک را تمیز می کند و و در عین حال به مراقبت از موهای ضعیف ، شکننده و آسیب دیده کمک می کند.

همچنین نرم کننده و آبرسان مناسب با موهای خشک مکمل روتین بوده و فورا موها را باز می کند و حالت می بخشد و حالت پذیری تارهای مو را افزایش می دهد.

استفاده از شامپو و نرم کننده های مناسب با مو یکی از مهمترین بخش روتین مراقبت از مو است.

روال موی خشک

ماسک مو مناسب با موی خود را در روتین موی خشک بگنجانید ..

گاهی موهای شما به چیزی بیشتر از محصولات فوق نیاز دارد و اینجاست که ماسک مو برای موهای خشک وارد عمل می شود. یک یا دو بار در هفته نرم کننده خود را با یک ماسک مغذی مو یا پوست سر تعویض کنید.

برای پوست سر خشک ، از ماسک درمانی ترمیم کننده پوست سر با اسید آمینه استفاده کنید. در واقع ماسک موی خشک رطوبت طولانی مدت را فراهم می کند و به پوست سر شما احساس راحتی می دهد. همچنین به تقویت سد رطوبت طبیعی پوست سر کمک می کند تا از آسیب های بعدی محافظت کند.

اگر موهای وز و کم تغذیه دارید ، به جای آن از ماسک موی عمیق ترمیم کننده روغن های تقویت کننده استفاده کنید تا موها را مرطوب و به تقویت موها کمک می کند و از آسیب های بعدی جلوگیری می کند. 

استفاده از کرم مو بدون آبکشی در روال موی خشک ..

محصولات روتین موهای خشک تنها محدود به محصولات داخل حمام نمی شود. رطوبت موها برای ترمیم و رفع و کاهش شکنندگی تارهای مو نیاز به محصولات مراقبت از موهای بدون شستشو دارد. فرمول حاوی ترکیبات خاص که فورا به تقویت و صاف کردن موهای آسیب دیده کمک می کند. و ظاهری سالم به موها می بخشد.

کرم تقویت کننده و آبرسان مو برای موهای خشک و آسیب دیده نیز عالی است. درمان خامه ای که حاوی روغن های درمانی است. این به تقویت تارهای بسیار خشک کمک می کند و تعادل سالم را برای موهای درخشان تر و شاداب تر باز می گرداند.

( روال مراقبت از موی مناسب برای خود ایجاد کنید )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *