دسته‌بندی نشده

آکنه ، درک و درمان انواع مختلف آکنه

آکنه ، درک و درمان

آکنه و درک و درمان ..

آکنه و مشکل پوستی رایج :

در واقع آکنه یک مشکل پوستی همه گیر برای همه افراد نمی باشد. اگرچه این یک نگرانی رایج پوستی است ، اما آکنه هر فردی متفاوت است. از نوع آکنه ، چگونگی ، چرایی و زمانی که ایجاد می شود. شناخت انواع مختلف آکنه و موثرترین روش های درمان هر کدام می تواند به شما در پاک کردن لک ها و جلوگیری از ایجاد لک های جدید کمک کند.

برای کشف ویژگی های هر نوع آکنه محصولات مناسب با نوع پوست را در روتین روزانه خود بگنجانید.

بررسی اجمالی

آکنه بیش 30% از افراد یک جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را تبدیل به شایع ترین بیماری پوستی در هر جامعه ای می کند. با این حال جوش های آکنه همه یکسان ایجاد نمی شوند.

انواع مختلفی از آکنه وجود دارد و در حالی که برخی از افراد فقط یک نوع لکه را به طور منظم تجربه می کنند ، برخی دیگر ممکن است با چندین نوع به طور همزمان مبارزه کنند.

شناسایی نوع آکنه ای که تجربه می کنید ، و محصولات مراقبت از پوست و مواد تشکیل دهنده مناسب برای رفع آن ، کلید کنترل جوش ها و بازگرداندن پوستی شفاف و سالم است.

حقایق آکنه

انواع مختلف از آکنه پوستی وجود دارد ، از جمله جوش های سر سیاه ، سر سفید ، پاپول ، پوسچول ، ندول و کیست.

جوش های سر سیاه و سر سفید لکه های رایجی هستند که معمولا می توانید با روتین پوست پیشگیرانه و مواد تشکیل دهنده مناسب مانند اسید سالیسیلیک برطرف شوند.

پاپول ها ، پوسچول ها ، کیست ها و ندول ها انواع آکنه ای هستند که ممکن است درمان آن ها سخت تر باشد و خطر بروز علائم پس از آکنه را افزایش می دهد.

توصیه می کنیم که از مرطوب کننده های بدون روغن و چربی و غیر کومدون زا در روز و شب استفاده کنید. و از مواد و محصولات مراقبتی آرامش بخش پوست مانند نیاسینامید هستند استفاده کنید.

اگر در روال آکنه و درمان آن به پوست شما کمکی نکرد و علائم ادامه یافت ، برای گزینه های بیشتر با یک متخصص پوست مشورت کنید.

( هایپرپیگمانتاسیون یا لک پوستی چیست ؟ )
آکنه

آکنه چیست ؟

اصلی ترین ضایعه آکنه یا ضایعه پیش سازی سایر برامدگی ها آکنه ، کومدون نامیده می شود. و دو نوع کومدون وجود دارد :

کومدون باز ( سر سیاه ) و کومدون بستع ( سر سفید ) 

جوش های سر سیاه و سر سفید می توانند به همان شکلی که هستند باقی بمانند ، یا ممکن است التهاب بیشتری ایجاد کنند و به آکنه های بزرگتری تبدیل شوند که پاپول ، پوسچول و کیست نامیده می شوند.

سایر عواملی که ممکن است بر آکنه تاثیر بگذارد عبارتند از : نوسانات هورمونی ، مانند بلوغ یا در طول چرخه ماهیانه یک خانوم ، و همچنین ژنتیک و استرس. از آنجایی که بعید است که با محصولات مراقبت از پوست مناسب به علل زمینه ای نوع آکنه خود رسیدگی کنید.

چه نوع آکنه ای دارم ؟

انواع مختلفی از آکنه وجود دارد و مهمترین چیز این است که بدانید چه نوع آکنه ای دارید تا به بهترین نحو آن را درمان کنید.

اینکه پوست شما فقط گه گاهی آکنه ایجاد می کند یا روزانه با لکه های سرسخت مقابله می کنید؟

( استفاده از اسکراب و لایه بردار ها در روتین پوستی برای مبارزه با آکنه بسیار مفید است )

آکنه

کیست ها :

آن ها برآمدگی هایی پر از چرک هستند که عموما شدیدترین نوع آکنه در نظر گرفته می شوند. کیست ها با برجستگی های عمیق و دردناکی مشخص می شوند که می توانند در هر نقطه از صوت ، قفسه سینه یا پشت کمر ایجاد شوند. آنها ناشی از گرفتگی های هستند که بیشتر در سایر انواع آکنه در سطوح پوست ایجاد می شوند.

اگر دیواره منافذ پوست شما در نهایت در اثر فشار ناشی از التهاب باز می شوند ، باکتری ها و ناخالصی ها در پوست شما پخش می شوند و باعث می شود که سیستم ایمنی بدن در پاسخ به این حمله ، چرک تولید کند. و در این وضعیت ندول ها و کیست های آکنه نیز احتمال بیشتری دارد که آثارش طولانی مدت باقی بماند.

کیست آکنه

پاپول :

پاپول ها زمانی ایجاد می شوند که کومدون ها ( جوش های سر سیاه و سر سفید ) چنان ملتهب می شوند که دیواره های منافذ باز می شوند. این نوع آکنه با قرمزی و برجستگی های حساس روی پوست مشخص می شوند.

این منافذ سخت و مسدود معمولا شبیه جوش های سر سفید به نظر می رسند اما حلقه های صورتی و یا قرمز در اطراف آنها بوجود می آید. نشانه اصلی آنها این است که مرکز جوش هایی با رنگ زرد یا سفید پر از چرک ندارند.

آن ها در آخر می توانند به جوش تبدیل شوند و باید به یاد داشته باشید آنها می توانند به دو نوع آکنه مختلف باشند.

آکنه پاپول

جوش های سر سیاه :

لکه هایی هستند که به طور رسمی به عنوان کومدون های باز شناخته می شوند. به این معنی که منافذ مسدود شده در سطح پوست باز می ماند.

دانه های سر سیاه که اغلب در ناحیه بینی و اطراف آن و همچنین در چانه دیده می شوند با برجستگی های کوچک و به رنگ سیاه مشخص می شوند.

برخلاف باور عموم این سیاهی ها ناشی از کثیفی نیستند بلکه از روغن و سبوم درون منافذ هستند که هنگام قرار گرفتن در معرض اکسیژن در هوا تیره می شوند.

جوش سر سیاه

جوش های سر سفید :

نوع دیگر از کومدون است که بر خلاف جوش های سر سیاه بالای منافذ مسدود شده بسته می شود و چیزی را ایجاد می کند که به عنوان کومدون بسته شناخته می شود.

این نوع از آکنه از باقی مانده های سطح پوست در برابر قرار گرفتن در معرض هوا محافظت می کند ، بنابراین از تیرگی مشخصی که در جوش های سر سیاه بوجود می آید جلوگیری می کند.

به این دلیل جوش های سر سفید به جای رنک سیاه معمولا با برآمدگی های گوشتی و سر سفید ظاهر می شوند. و آنها تقریبا در همه جای پوست شما ظاهر می شوند مانند صورت ، پشت ، شانه و فراتر از آن.

جوش سر سفید

درمان و پیشگیری از انواع مختلف آکنه :

بخش اصلی و مهم درمان موفقت آمیز آکنه ، متعهد شدن و انجام یک رژیم مراقبت از پوست است که شامل مواد ثابت شده و توصیه شده توسط متخصصین پوست است. در واقع یک روتین مناسب برای درمان و پیشگیری از آکنه بر اساس نوع پوست ، نوع آکنه و اهداف کلی شما متفاوت است.

یکی از بهترین راه ها برای به حداقل رساندن آکنه ، استفاده از روتین مراقبت از پوست پیشگیرانه ( و مداوم ) است که شامل محصولات حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک است.

توصیه می شود که روتین صبح و بعد از ظهر را با یک پاک کننده آکنه ، آبرسان برای شاداب و سالم نگه داشتن پوست شروع کنید. استفاده از شوینده های حاوی سالیسیلیک اسید برای پاکسازی منافذ پوستتان و جلوگیری از ایجاد آکنه های احتمالی بسیار مفید است.

در مرحله بعد مرطوب کننده ها بدون روغن و چربی از برند های روز دنیا با استانداردهای جهانی و غیر کومدون زا را برای روز و شب استفاده کنید که حاوی مواد مفید مانند اسید هیالورونیک ، سرامیدها و نیاسینامید هستند. به یاد داشته باشید برای جلوگیری از گسترش باکتری ها یا آسیب احتمالی به پوست ، مهم است مه از فشار دادن یا برداشتن جوش ها با دست خودداری کنید.

12 نظر در “آکنه ، درک و درمان انواع مختلف آکنه

  1. tlovertonet گفت:

    Great write-up, I am regular visitor of one’s website, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a lengthy time.

  2. محمد گفت:

    من هیچ مشکلی در پیمایش در میان همه برگه‌ها نداشتم و دسترسی به اطلاعات مربوطه واقعاً آسان بود.

  3. sahar گفت:

    یک مقاله عالی و مختصر عالی بود

  4. پروین گفت:

    مطالب عالی بود👌

  5. مینا امیدی گفت:

    خوشحالم که یکی از بازدیدکنندگان این وب سایت عالی هستم! !

  6. lyly hoseini گفت:

    واقعا یک سایت فوق العاده است.و مطالب عالی داره و توضیحات محصولاتتون عالیه👌

  7. م.احدی پور گفت:

    مطالب عالی پر فایده بودممنون از توضیحات خوب و چکیدتون

  8. فریده دنس گفت:

    آکنه واقعا یکی از مهمترین مشکلات پوستیه . حداقل اینجا

  9. پیمان گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *