مراقبت از پوست, پوست چرب, مراقبت از پوست صورت

چگونه پوست چرب را کنترل کنیم ؟!

چگونه پوست چرب را کنترل کنیم

پوست چرب و روش نگهداری از آن ..

پوست چرب نتیجه تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی است. این غدد در زیر سطح پوست قرار دارند. سبوم یک ماده روغنی است که از چربی ها ساخته شده است سبوم خیلی بد نیست زیرا به محافظت و مرطوب کردن پوست شما کمک می کند و پوست شنار را درخشان و سالم نگه می دارد.

با این حال سبوم بیش از حد ممکن است منجر به پوست چرب شود که می تواند به مسدود شدن منافذ و آکنه شود. ژنتیک ، تغییرات هورمونی یا حتی استرس ممکن است تولید سبوم را افزایش دهد. درمان پوست چرب و آکنه چالش برانگیز است. با این حال درمان های خانگی اغلب علائم را بدون استفاده از داروهای تجویزی یا رژیم های مراقبت از پوست گران قیمت کاهش می دهند.

( استفاده از اسکراب و لایه بردارهای مناسب با پوست برای کنترل سبوم پوستی بسیار مفید است )

چگونه پوست چرب را کنترل کنیم

چگونه پوست چرب را کنترل کنیم ..

10 باید و نباید از متخصصان پوست :

اگر چه پوست چرب می تواند منافذ را مسدود کند و منجی به افزایش جوش صورت شود ، اما پوست چرب فواید زیادی نیز دارد. روغن طبیعی پوست به حفظ سلامت آن کمک زیادی می کند و افرادی که پوست چرب دارند پوست ضخیم تر و چین و چروک کمتری دارند.مکته کلیدی ایجاد تعادل بین چربی زیاد و حفظ رطوبت طبیعی پوست است.

در واقع برای کمک به کنترل پوست چرب می توانید روتین و محافظتی آسانی را بکار ببرید:

  1. صورت خود را هر روز صبح ، عصر و بعد از ورزش بشویید. در حین شستشو ، در برابر وسوسه شستشوی پوست ، حتی برای پاک کردن آرایش مقاومت کنید. اسکرابی را انتخاب کنید که پوست شما را تحریک نکند و باعث ظاهری بهتر و شاداب تر آن شود.
  2. محصولات مراقبت از پوست را انتخاب کنید که دارای برچسب بدون چربی و روغن و غیر کومدوژنیک هستند. این بدان معناست که محصولاتی که دارای ای برچسب ها هستند از جمله پاک کننده ها ، مرطوب کننده ها و آرایش منافذ شما را مسدود نمی کنند و باعث آکنه نمی شوند.
  3. از شستشوی صورت ملایم و کف کننده استفاده کنید. بسیاری از افراد بر این باورند که برای خشک کردن پوست خود باید از یک شوینده قوی صورت برای پوست های چرب استفاده کنند. با این حال استفاده از شستشوی صورت که خیلی خشن است می تواند پوست شما را تحریک کند و باعث افزایش تولید چربی شود. در عوض به دنبال شستشوی ملایم و مخصوص پوست چرب باشید.
  4. روزانه از مرطوب کننده های مناسب و باکیفیت استفاده کنید. اگرچه پوست شما چرب است اما استفاده از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است. برای صرفه جویی در زمان و محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید ، به دنبال مرطوب کننده ای باشید که حاوی کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر باد.

در ادامه مطلب چگونه پوست چرب را کنترل کنیم ..

  1. در فضای باز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، کرم ضد آفتاب به جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید که می تواند منجر به چین و چروک ، لکه های پیری و حتی سرطان پوست شود کمک می کند. برای جلوگیری از بروز آکنه به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند و از ضد آفتاب هایی که حاوی عطر یا روغن هستند استفاده نکنید.
  2. آرایش بدون روغن بر پایه آب را انتخاب کنید یا از محصولات آرایشی با کیفیت و اصلی استفاده کنید. و هرگز با آرایش خود نخوابید همیشه قبل از خواب تمام لوازم آرایش را از روی پوست خود پاک کنید.
  3. در طول روز با دستان کثیف و آلوده صورت خود را لمس نکنید، اگرچه لمس صورت بسیار وسوسه انگیز است اما انجام این کار می تواند آلودگی ، روغن و باکتری را از دستان شما به صورت خود پخش کند. فقط در زمانی که در حال تمیز کردن ، مرطوب کردن یا استفاده از کرم ضد آفتاب یا آرایش هستید صورت خود را لمس کنید و ابتدا مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند.
( راه کارها و نحوه جلوگیری از روزهای بد پوستی را بشناسید )
پوست چرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *