دسته‌بندی نشده

چگونه نوع پوست خود راتعیین کنیم؟

نوع پوست

تعیین نوع پوست ..

انواع نوع پوست و مراقبت از آن ..

همه انواع نوع پوست می توانند از پاکسازی روزانه بهره مند شوند ، اما انواع پوست ، که شامل : پوست های چرب ، خشک ، معمولی ، مختلط و حساس می شود ، نیازهای متفاوتی دارند.

به همین دلیل است که شناخت نوع پوست شما اولین قدم در مراقبت صحیح از آن است. اما چگونه می توان فهمید چه نوع پوستی دارید ؟ پاسخ را می توان با مشاهده ساده علائم پوست فهمید.

چه چیز می  خواهید در مورد پوست خود بدانید ؟

طبق آکادمی پوست پنج نوع پوست اصلی وجود  دارد : چرب ، خشک ، معمولی ،  مختلط و حساس. هر نوع  پوست مجموعه ای از ویژگی  ها و نیازهای منحصر به فرد خود را دارد که می تواند بر ظاهر و احساس پوست شما تاثیر بگذارد.

با درک اینکه چه نوع پوستی دارید ، می توانید تصمیم گیری آگاهانه ای را شروع کنید و به پوست خود مراقبت و محافظت سفارشی را بدهید که اکنون و برای سال های آینده نیاز دارد. اگر مطمئن نیستید که نوع پوستتان چیست ، به خواندن ادامه دهید.

پیدا کردن نوع پوست ..

نوع پوست شما بر اساس میزان سبوم ( روغن ) پوست شما است. چرب و سبوم پوست می تواند در طول زمان تغییر کند و همچنین ممکن است تحت تاثیر عواملی مانند : استرس ، ژنتیک ، هورمون ها ، رطوبت و روند طبیعی پیری باشد.

دو آزمایش وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا به شما کمک کند تنها در 30 دقیقه یفهمید چه نوع پوستی دارید.

شناخت پوست

نوع پوست و ویژگی های مشترک نوع پوست..

پوست شما به عنوان بزرگترین اندام بدن ، عملکردهای مهم و پیچیدگی مختلفی را انجام می دهد ، از تنظیم دمای بدن گرفته تا محافظت در برابر میکروبها. این امر به ویژه در مورد خارجی ترین لایه پوست شما که به عنوان سد پوستی نیز شناخته می شود ، صادق است.

این سد محافظتی که بیشتر از لیپیدها تشکیل شده است ، به عنوان محافظ اصلی بین پوست و محیط بیرونی شما عمل می کند و آب را داخل و مواد مضر را خارج می کند.

اگرچه که یک مانع پوستی سالم برای همه انواع پوست ضروری است ، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که پوست هر فرد از بسیاری از جهات منحصر به فرد است. این بدان معناست که هیچ رویکردی به یک اندازه مناسب برای همه برای دستیابی به پوستی درخشان و سالم وجود ندارد.

البته مستنداتی وجود دارد که باید هنگام رمزگشایی در مورد اینکه آیا پوست شما عمدتا : چرب ، خشک ، نرمال ، مختلط یا حساس است به خاطر داشته باشید.

مراقبت های پوست چرب :

پوست چرب مقدار زیادی سبوم تولید می کند که باعث می شود پوست براق به نظر برسد و احساس چربی داشته باشد ، به خصوص در سراسر ناحیه T ( پیشانی ، بینی و چانه ).

طبق گفته آکادمی پوست ، افرادی که پوست چرب دارند ممکن است چین و چروک کمتری داشته باشند. ، اما ممکن است بیشتر مستعد بزرگ شدن منافذ ، لکه های آکنه ، جوش های سر سیاه و سر سفید باشند.

به خاطر داشته باشید که فقط به دلیل اینکه پوست چرب ، چربی طبیعی بیشتری تولید می کند ، به این معنی نیست که نسب به سایر انواع پوست به رطوبت کمتری نیاز دارد.

حمایت از پوست چرب نیاز به انتخاب محصولاتی مناسبی دارد که آنرا تغذیه و آبرسانی می کنند ، بدون اینکه منافذ شما را مسدود کنند یا باعث ایجاد جوش شوند.

روتین ایده آل پوست چرب باید دارای یک پاک کننده ملایم و کف کننده باشد که به طور موثر آلودگی و چربی اضافی و سایر ناخالصی ها را از بین ببرد. همچنین باید حاوی یک مرطوب کننده سبک ، بدون چربی و غیر کومدون زا باشد که رطوبت مورد نیاز پوست چرب را تامین کند.

( انواع پاک کننده های موجود در سایت )
پوست چرب

مراقبت از پوست خشک :

پوست خشک معمولا چربی طبیعی کمتری نسبت به سایر انواع پوست تولید می کند. این ممکن است باعث شود پوست کدر به نظر برسد و زبر و حتی پوسته پوسته شود.

اغلب احساس سفتی و کشسانی کمتری دارد و به طور قابل توجهی آب کمتری تولید و ممکن است مستعد نشان دادن خطوط ریز قابل مشاهده تر باشد. علاوه بر اینکه ممکن است خارش یا تحریک شود.

روتین مراقبت از پوست برای پوست خشک باید شامل مواد ملایم ، تسکین دهنده و آبرسانی باشد که به حفظ سد رطوبتب محافظ پوست کمک کند.

در واقع از دوش گرفتن و شستشو بیش از حد طولانی ، داغ ، مرطوب کردن چندین بار در روز و انتخاب محصولات مراقبت از پوست بدون عطر ، غیر کومدون زا و بدون الکل خودداری کنید.

( انواع آبرسان و مرطوب کنندها از برند های روز دنیا )
پوست خشک

مراقبت و شناخت پوست معمولی :

پوست معمولی متعادل است نه خیلی خشک و نه خیلی چرب است. مستعد جوش ، پوسته پوسته شدن یا احساس چربی یا سفت شدن دارد.

افرادی که پوست معمولی دارند معمولا منافذ کوچکی دارند بافت پوستی صاف دارند و کمتر مستعد حساسیت و لک هستند. با این حال علیرغم این واقعیت که پوست معمولی هیچ مشکلی با نگرانی خاصی ندارد ، هنوز هم نیاز به مراقبت از پوست مناسب برای به نظر رسیدن و احساس بهترین حالت دارد.

روتین ایده آل پوست نرمال به حفظ رطوبت پوست شما با قفل کردن رطوبت و حمایت از سد محافظ پوست شما کمک می کند.

( انواع محصولات مراقبتی و درمانی پوست بدن )
پوست نرمال

مراقبت و شناخت پوست مختلط ..

پوست مختلط شامل مناطقی است که خشک و همچنین چرب است ، منطقه T معمولا چرب و گونه ها یا خشک یا نرمال هستند. این نوع پوست در فصول مختلف سال و به دلیل عوامل مختلفی مانند استرس یا نوسانات هورمونی می تواند متفاوت باشد.

پاکسازی و آبرسانی موثر ، کلید مراقبت از پوستی است که بعضی جاها چرب یا نرمال و در بعضی جاها خشک است.

( اسکراب و لایه بردار های شستشو دهنده منافذ و پوست )
پوست مختلط

مراقبت و شناخت پوست حساس ..

پوست حساس اغلب به عنوان یک نوع پوست شناخته می شود ، اما در واقع ممکن است پوست چرب حساس ، پوست خشک حساس یا پوست نرمال یا معمولی حساس داشته باشید.

صرف نظر از این تفاوت ها اگر پوست حساسی دارید ممکن است قرمز به نظر برسد و احساس سوزش ، خارش یا خشکی داشته باشد. این علائم مربوط به پوستی است که در برابر محرک های خارجی آسیب پذیرتر است.

اگر پوست حساسی دارید ممکن است بتوانید تعیین کنید که چه چیزی باعث حساسیت شما می شود و از پاک کننده ها ، مرطوب کننده ها یا سایر محصولات حاوی آن مواد خاص اجتناب کنید. همچنین می توانید محیط خود را تغییر دهید تا قرار گرفتن در معرض عوامل محرک را کاهش دهید.

( سرم و محصولات درمانی و مراقبتی )
پوست حساس

چگونه می توانم نوع پوست خود را در خانه تشخیص دهم ؟

اگر توصیف انواع پوست به شما کمک نکردتا به نتیجه برسید ، آزمایش های متعددی وجود دارد که می تواند در خانه انجام دهید تا به شما برای تعیین نوع پوستتان کمک کند.

روش صبر و تماشا :

ایت تسن خانگی به شما این امکان را می دهد که با مشاهده رفتار پوست خود پس از پاکسازی ، نوه پوست خود را درک کنید.

برای شرع ، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید ، سپس با آرامی آن را خشک کنید. و سپس 30 دقیقه صبر کنید .

  1. اگر پوست شما براق به نظر رسید ، احتمالا پوست چربی دارید.
  2. اگر احساس سفت و پوسته پوسته شدن دارید ، احتمالا پوست خشک دارید.
  3. اگر درخشش فقط در نقطه و ناحیه T  شما باشد، احتمالا پوست مختلط دارید.
  4. اگر پوست ما هیدراته و راحت است ، اما چرب نیست ، احتمالا پوست طبیعی دارید.

روش ورقه بلاتینگ ( ورقه تست چربی ) ..

هنگامی که ورقه های لکه بر روی پوست فشار داده می شوند روغن را جذب می کنند و می توانید از آنها برای کمک به درک نوع پوست خود استفاده کنید.

پس از شستن صورت خود با یک پاک کننده ملایم آن را خشک کنید و 30 دقیقه صبر کنید. ورقه های بلات را به نواحی مختلف صورت خود فشار دهید ، سپس ورقه ها را تو نور نگه دارید تا علائم روغن را ببنید.

  1. اگر ورقه ها مقدار زیادی روغن را در تمامی نواحی صورت خیس  و روغنی می شوند ، شما پوست چربی دارید.
  2. اگر آنها چربی را جذب نمی کنند ، شما پوست خشکی دارید.
  3. اگر  فقط در ناحیه T مقدار کمی چربی را جذب کرده باشد ،  شما پوست مختلط دارید.
  4. اگر فقط حداقل چربی را از ناحیه از صورت خود می بینید ، به احتمال زیاد پوست طبیعی دارید.

مهم است به خاطر داشته باشید که هر نوع پوستی نیز می تواند حساس یا مستعد جوش و آکنه باشد. اگرچه افرادی که پوست معمولی دارند ممکن است کمتر این مورد را تجربه کنند. با این حال با محصولات مناسب ، می توانید از پوست خود مراقبت کنید و در عین حال نگرانی هایی مانند : حساسیت و لک های آکنه را بر طرف کنید.

و در آخر و در صورت شک ، برای ارزیابی شخصی پوست و راهنمایی در مورد بهترین روال مراقبت از پوست برای نوع پوست خود ، به یک متخصص پوست دارای گواهی هئیت مدیره پزشکی مراجعه کنید.

( مزایای استفاده از سرم مو کدام است؟ )

یک نظر در “چگونه نوع پوست خود راتعیین کنیم؟

  1. النا گفت:

    خیلی اطلاعات خوب و مفیدی هستش🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *