مراقبت از پوست, مراقبت از پوست صورت

ویتامین سی C و فواید آن برای روشن شدن پوست

ویتامین سی C و فواید آن

همه سرم ها و محصولات ویتامین سی C یکسان ساخته نمی شوند ..

چه به دنبال ساده کردن روتین مراقبت از پوست خود باشید یا آن را تقویت کنید ، سرم ویتامین سی C ممکن است بلیط طلایی شما باشد. ویتامین سی C موضعی یک راه کار چند منظوره است که می تواند از پوست شما محافظت ، ترمیم و تقویت کند.

اما مانند هر محصول دیگری سرم های ویتامین سی یکسان نیستند. اجزای مانند نوع و غلظت ویتامین سی موجود در محصولات پوست شما را می سازند یا از بین می برند. رمزگشایی سرم برای خرید چندان سخت نیست. ما حقایقی در مورد مزایایی سرم ویتامین سی C نحوه انتخاب یکی و نکاتی در مورد نحوه استفاده حداکثری از آنها داریم.

( سرم و کرم های ویتامین سی موجود در سایت )

فواید ویتامین سی C و زمان استفاده از آن ..

در واقع ویتامین سی C یک آنتی اکسیدان قوی برای پوست است. به این معنی که آسیب های محیطی و نور خورشید را به سلول ها متوقف می کند. و در حالی که می توانید آن را در صبحگاه به عنوان یک دفاع خوب برای بدن خود در نظر بگیرید. بهترین راه برای دستیابی به محافظت و فواید ویتامین سی C این است که آن را مستقیما روی پوست خود بمالید.

اما دلیلی نیز وجود دارد که چرا نمی خواهید تیکه ها و برش ها مرکبات را مستقیم روی پوست خود قرار بدهید. زیرا با این کار هیچ کنترلی روی کیفیت وجود ندارد و گاهی اوقات حتی ایمن نیست. و همچنین کار آمد هم نیست.

به این دلیل که حتی مکمل های ویتامین سی C را که می خوریم و یا می نوشیم که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود ، پوست ما فقط بخش کوچکی از فواید آن را دریافت می کند. با این حال ، فشرده شدن ویتامین سی C به شکل محصولات مراقبتی مانند سرم ، پس از تغییر شیمیایی ، در واقع به پوست اجازه می دهد تا مقدار بیشتری از آن را به روشی موثر جذب کند.

اگر نمی خواهید چه زمانی از سرم ویتامین سی C استفاده کنید ، پاسخ هم صبح و هم شب ، بعد از پاکسازی و تقویت کننده است. یک مطالعه حتی استفاده از سرم ویتامین سی C را هر هشت ساعت یا دو بار در روز برای اوج محافظت توصیه می کند.

ویتامین سی دارای خواص محافظت کننده از نور است و استرس اکسیداتیو را از رادیکال های آزاد که در طول روز با آنها ملاقات می کنیم ، دفع کند. دود ناشی از اگزوز ماشین ، دود سیگار ، مواد شیمیایی خاص و غذاهای فرآوری شده را در نظر بگیرید.

برخلاف کرم های ضد آفتاب ، مرطوب کننده ها یا روغن ها ، ویتامین سی C را نمی توان به این راحتی پاک کرد یا شست. در واقع نورها و  اشعه های UV سطح ویتامین سی C پوست را کاهش می دهد. از ویتامین سی C های موضعی بهتر است پس از قرار گرفتن در معرض نور UV و نه قبل از آن استفاده شود.

( آرگان و فواید استفاده از آن )
سرم ویتامین سی

ترکیب ویتامین C , E با یکدیگر به عنوان مکمل موثر ..

مواد تشکیل دهنده محصولات را برای هر دو ویتامین C و E یا اسید ال اسکوربیک و توکوفرول را به ترتیب در لیست مواد تشکیل دهنده خود جستجو کنید. این تقویت کننده های پوست را به عنوان بهترین ها در نظر بگیرید که با هم خوب عمل می کنند.

در واقع وجود ویتامین E ، ویتامین C را برای حداکثر محافظت از پوست تثبیت می کند. آنتی اکسیدان دیگری به نام گلوتاتیون نیز یک دوست خوب برای ویتامین سی C است. سپس اسید فرولیک را بررسی کنید که به کاهش سطح PH ویتامین سی C به زیر 3.5 در صد کاهش می کند تا پوست شما را ریلکس کند.

چرا اسید اسکوربیک برای روشن تر شدن پوست مهم است ؟

انواع مختلفی از ویتامین سی در مراقبت از پوست وجود دارد. و ال اسکوربیک فقط یک مدل آن و یکی از مهمترین آن ها می باشد. این یک ترکیب عالی طبیعی است که در محصولات موضعی ویتامین سی C مانند پودرها ، سرم ها ، روغن ها یافت می شود.

ال اسکوربیک از منابع طبیعی بدست می آید. در میوه ها ، سبزیجات و حتی در پوست انسان یافت و اپیدرم حاوی غلظت بالایی از ترکیبات آلی است.

( انواع سرم های درمانی و مراقبتی موجود در سایت )

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی C ..

ویتامین سی C وقتی با مواد خاصی همراه می شود می تواند برای پوست واکنش نشان دهد و برخی از اشکال آنتی اکسیدان می توانند ناپایدار باشند. برای اینکه بیشترین بهره را از سرم ویتامین سی خود ببرید در اینجا نحوه استفاده صحیح از آن را برای شما آورده ایم :

صورت خود را بشویید : همیشه با پوست تمیز شروع کنید تا سرم ویتامین سی شما با ناخالصی ها مخلوط نشود.

از تونر یا اسانس برای متعادل کردن PH پوست خود استفاده کنید : از تونرهای حاوی اسیدهای دیگر و لایه بردارهای اجتناب کنید

ویتامین سی را روی پوست صورت ، گردن و قفسه سینه بمالید : در صورت لزوم دنبال محصولی باشید که علاوه بر ویتامین سی حاوی ویتامین E و اسید فرولیک نیز باشد. که می تواند پایداری و اثر بخشی ال اسکوربیک را افزایش دهد.

برای ایجاد یک مهر و موم محافظ پوست را مرطوب کنید : از کرم های حاوی رتینول به همراه ویتامین سی اجتناب کنید.

ضد آفتاب بزنید : سرم خهای ویتامین سی ممکن است حساسیت پوست را به نور خورشید افزایش دهد.

ویتامین سی

آیا استفاده از سرم های ویتامین سی عوارض دارد ؟

سرم های ویتامین سی با غلظت بالا می توانند باعث تحریک در پوست شوند. ویتامین سی وقتی با مواد خاصی مانند رتینول و سایر اسیدها مخلوط شود ، می تواند واکنش هایی ایجاد کند. همچنین ممکن است حساسیت به نور را افزایش دهد. بنابراین همیشه بعد از استفاده سرم ویتامین سی از ضد آفتاب استفاده کنید.

از ویتامین سی در هنگام صبح باید استفاده کرد یا شب ؟

در هر زمانی می توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید. استفاده از ویتامین سی در هنگام صبح و رنتینول یا لایه بردارها در شب معمول است زیرا نباید آن ها را باهم مخلوط و با هم استفاده کرد. اگر این روند را پیش گرفتید در روز بعد از استفاده از ویتامین سی از ضد آفتاب ها استفاده کنید.

ویتامین سی را قبل یا بعد از مرطوب کنندها استفاده کنیم ؟

سرم ویتامین سی خود را قبل از مرطوب کنندها ، روغن صورت و ضد آفتاب ها استفاده کنید.

( نحوه و روش جلوگیری از روزهای بد پوست را بشناسید )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *