دسته‌بندی نشده

نکته های موثر مراقبت از پوست برای نوجوانان

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست :

اگر در آستانه نوجوانی هستید جایی برای تعجب نیست که جوش ها و آکنه ها پوست شما را فرا بگیرد. اما لازم نیست نگران باشید. اگرچه آکنه از هر 10 نوجوان 9 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما می توان آن ها را درمان کرد و برای کاهش آن ها چاره ای پیدا کرد زیرا پوست در سنین نوجوانی بسیار انعطاف پذیر است.

برای رهایی از دردسر ما تمام جزئیات مربوط به پوست نوجوانان را برای شما آورده ایم و راه های ساده اما موثر برای مراقبت از پوست را به شما کی گوییم.

درک تفاوت بین پوست نوجوانان و بزرگسالان ..

وقتی بدن شما به سن بلوغ می رسد ، دستخوش یک سری دگرگونی ها می شود.

در کودکی ، پوست شما اغلب خود را تجدید می کند. با این حال با شروع دوران نوجوانی ، تعداد دفعات تجدید کاهش می یابد. با این حال پوست در دوران نوجوانی سخت تر و انعطاف پذیر تر از زمان کودکی است. و فوق العاده حالت کشسانی دارد و می تواند به سرعت خود را بازسازی کند.

در واقع در این سن پوست مقدار زیادی کلاژن دارد ( فراوان ترین پروتئین در بدن شما ) ، ولی با ورود به سن بزرگسالی مقدار کلاژن کاهش می یابد. این باعث می شود پوست شما مستعد ابتلا به افتادگی ، خطوط ریز و چین و چروک شود.

مراقبت از پوست

تغییرات هورمونی ..

در اصل تغییرات هورمونی در بدن شما چندین مشکل پوستی ایجاد می شود. شاید قابل توجه ترین تغییر در پوست شما افزایش تولید چربی یا سبوم باشد. تجمع بیش از چربی و آلودگی روزانه و بقایای آرایش را در سلول های پوست شما به دام می اندازد. و این امر منجر به ایجاد مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه پوستی می شود.

بزرگسالان نیز از آکنه در امان نیستند اگر چه شدت آن در سنین بزرگسالی کمتر است. مگر اینکه به خاطر رژیم بد غذایی یا یک بیماری زمینه ای باشد. در سنین بزرگسالی و در زنان تغییرات هورمونی در زمانی بارداری و قاعدگی بیشتر به آکنه مبتلا  می شوند. و در کل در بزرگسالی هورمون ها تمایل بیشتر به سازش دارند و منجر به مشکلات پوستی کمتری می شوند.

اهمیت مراقبت از پوست نوجوانان ..

مراقبت خوب از پوست باید از زمانی شروع شود که در سنین نوجوانی هستید و بدن شما شروع به تغییر چشمگیری می کند. این می تواند به شما کمک کند پوست خود را در بهترین شرایط خود نگه دارید و از پیری زودرس از ایجاد مشکلات در مسیر پیش رو جلوگیری کنید.

اجرا یک روال موثر مراقبت از پوست آسان است. شما فقط به محصولات مناسب و متناسب با نوع پوست خود ، استفاده درست و انگیزه مراقبت روزانه از پوست خود نیاز دارید.

از یک پاک کننده ملایم و مناسب با پوست خود استفاده کنید ..

برای شستشو و پاکسازی روزانه و صحیح صورت از شوینده ای استفاده کنید که مناسب نوع پوست شما باشد تا از خشک شدن پوست یا ایجاد سوزش جلوگیری کند. هنگام شستشو پوست صورت و گردن خود از ماساژ شدید و خشن به شدت خودداری کنید ، در عوض از حرکات آرام و دایره ای روی پوست خود استفاده کنید و مطمئن شوید که به هر اینچ از صورت خود می رسید.

از استفاده و شستشو صورت با صابون ( مگر اینکه مناسب برای شستشو باشد ) خودداری کنید ، زیرا می تواند منافذ پوست شما را تحریک کند و باعث تشدید آکنه و جوش شود.

اگر پوست چرب و یا نرمال و مختلط دارید از پاک کننده های روزانه حاوی اسید سالیسیلیک برای کنترل تولید بیش از حد چربی و افزایش هیدراتاسیون استفاده کنید. پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک به حل کردن کثیفی و چربی کمک می کنند و در نتیجه منافذ را باز می کنند.

همچنین می توانید از مکمل های ویتامین A یا روی برای کنترل تولید سبوم و در نتیجه کاهش بروز جوش های سر سیاه استفاده کنید.

( شویندهای فوق العاده از برندهای روز دنیا موجود در سایت )

پوست خود را مرطوب کنید ..

دو بار در روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا به نرمی ، هیدراته نگه داشتن پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط و چین و چروک زودرس کمک کند.

اگر پوست چرب دارید حتما از مرطوب کننده سبک و بدون چربی استفاده کنید تا از گرفتگی منافذ جلوگیری کنید. اگر پوست مستعد آکنه دارید می توانید از مرطوب کننده های مبتنی بر ژل نیز استفاده کنید.

همچنین می توانید مرطوب کننده ای انتخاب کنید که حاوی یک ضد آفتاب با طیف وسیع باشد تا از پوست شما در برابر اشعه های خورشید محافظت کند. اگر دارای پوست حساسی هستید از مرطوب کننده های با رایحه خنثی استفاده کنید.

( انواع مرطوب کنندهای مناسب با انواع پوست موجود در سایت )
مراقبت از پوست

هفته ای یکبار لایه برداری کنید ..

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ ناشی از افزایش هورمونی ، پوست خود را لایه برداری کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی خاک رس هستند زیرا دارای خواص ضد عفونی کننده و قابض طبیعی هستند.

لایه بردار های شیمیایی حاوی AHAs و اسید سالیسیلیک نیز راهی عالی برای پاکسازی عمیق منافذ شما هستند.

در  حالی که آکنه ممکن است در هر سنی رخ دهد ولی در دوران نوجوانی اوج این مشکل پوستی است. برای خشک کردن پوست خود از پاک کننده ها و ماسک های گوگردی استفاده کنید. آنها نسبت به اسید سالیسیلیک روی پوست ملایم تر هستند. شوینده ها ، کرم ها ، فوم ها و ژل ها با بنزوئیل پراکسید ضد میکروبی و ضد التهاب هستند. آنها در درمان آکنه بسیار مفید هستند.

( از اسکراب و لایه بردار های مناسب با پوست و از برند های روز دنیا استفاده کنید )

محافظت در برابر آسیب خورشید ..

برای پوشش اشعه های UVA و UVB در تمام طول سال از یک کرم ضد آفتاب مرطوب کننده با طیف وسیع محافظت از پوست و با SPF 30 یا بالاتر ( بستگی به نوع فعالیت و بسته به رنگدانه یا رنگ پوست شما ) استفاده کنید.

اگر قصد بیرون رفتن از خانه را دارید حداقل از پیراهن های آستین بلند و حتما 15 تا 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب های مناسب و استاندارد استفاده کنید.

( انواع مختلف ضد آفتاب از برند های روز دنیا موجود در سایت )
مراقبت از پوست

مراقبت از پوست لب در تمامی طول سال ..

درست مانند صورت شما لب ها نیاز به مراقبت خاص دارند قبل از خواب یا در تمام طول روز از بالم لب استفاده کنید.

همچنین می توانید لب های خود را اسکراب کنید. مقداری کم از اسکراب یا کرم را روی مسواک کودک بمالید ، لب های خود را خیس و سپس به آرامی با مسواک به مدت یک دقیقه بشویید.

و در آخر از بالم لب استفاده کنید.

از کرم دست استفاده کنید ..

اگر دست های خشکی دارید از کرم دست استفاده کنید. استفاده منظم ، از جمله صبح و قبل از خواب ، رطوب مناسب و مورد نیاز را فراهم می کند. فقط مراقب باشید که از کرم اضافی استفاده نکنید ، زیرا دستان شما چرب و لیز می شود.

استفاده از کرم های دست مخصوصا در فصول سرد سال را فراموش نکنید.

از لمس مکرر صورت خود اجتناب کنید ..

قبل از اینکه صورت خود را لمس کنید و یا آرایش خود را درست کنید دست های خود را بشویید. هر بار که صورت خود را لمس می کنید ، روغن ، کثیفی ، باکتری را پخش می کنید که می تواند به جوش تبدیل شود.

همچنین از دست زدن به جوش های خود خودداری کنید و آنها را باز نکنید ! اینکار باعث می شود که عفونت را گسترش دهید و به بافت پوست خود آسیب برسانید و باعث التهاب بیشتر شود.

برای پاک کردن منافذ و پوست خود به سراغ درمان ها و محصولات مناسب و موثر بروید. و قبل از هر تصمیم با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

قبل از خواب آرایش خود را حتما پاک و صورت خود را بشویید ..

اگر از لوازم آرایشی استفاده می کنید، از آب میسلار برای پاک کردن بقایای آرایش ، آلودگی یا چربی از سطح پوست بعد از استفاده از شوینده های پوستی استفاده کنید. پاک کردن آرایش را حتی یک شب هم ترک نکنید زیرا باعث بسته و مسدود شدن منافذ پوست شما می شود.

بر ای شستشو صورت خود از آب ولرم استفاده کنید زیرا باعث از بین بردن آلودگی پوست شده و روغن های آبرسان طبیعی پوست شما حفظ می کند.

محصولات مناسب و استاندارد را انتخاب کنید ..

برای مراقبت از پوست خود از یک پاک کننده ملایم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب  مناسب به نوع پوست خود استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید فرمول غیر صابونی و اسید سالیسیلیک را برای پوست های چرب انتخاب کنید.

مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که بر پایه روغن در آب یا بر پایه ژل باشد تا پوست شما بدون چربی باشد.

سبک زندگی سالم را انتخاب کنید ..

در سنین پایین مسئولیت بدن خود را بر عهده بگیرید. سلامت پوست شما به طور مستقیم به سلامت کلی بدن شما بستگی دارد. ورزش کنید ، مدیتیشن کنید و غذاهای سالم بخورید و آب فراوان بنوشید. از برنامه های استرس زا دوری کنید و از رژیم های مد روز و روندهای مراقبت از پوست خودداری کنید.

به روال مراقبت از پوست خود پایند باشید و به آن زمان بدهید ..

آنچه مهمتر از روال مراقبت از پوست است پیروی و ایمان داشتن به آن است. ممکن است اغلب بی تاب شوید و به دنبال نتایج سریع باشید. اما به یاد داشته باشید ، مراقبت از پوست یک فرآیند و یک سفر است.

به یک برنامه معمولی پایبند باشید و به آن زمان بدهید تا نتایج را نشان دهد. اگر از محصول خاص استفاده می کنید که مناسب نوع پوست شما است به استفاده از آن استفاده کنید. و از تغییر مکرر روال خود خودداری کنید.

یک نظر در “نکته های موثر مراقبت از پوست برای نوجوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *