دسته‌بندی نشده

مسواک زدن و فواید و نکات کلیدی

مسواک زدن

کار یا استفاده کلیدی از مسواک :

مراقبان یا والدین به محض شروع رویش دندان های فرزندشان باید عمل مسواک زدن برای کودکشان را شروع کنند. آنها باید به کمک و یا نظارت بر روند مسواک زدن کودکشان تا زمانی که کودک بتواند خمیر دندان اضافی را پس از مسواک زدن بیرون بریزد ادامه دهند.

توصیه کلی و همگیر این است که افراد و هر شخص باید دو دقیقه در روز دندان های خود را با مسواک هایی که دارای موهای مناسب با دندان و لثه آن ها است تمیز کنند.

اگر مسواکتان به طور مشهودی مات یا فرسوده هستند آنها را تعویض و یا هر 3 یا 4 ماه مسواک های خود را تعویض کنید. و مسواک ها چه دستی و چه برقی می توانند عمل کرد خوبی برای شما داشته باشند.

چه زمانی مسواک زدن را شروع کنیم ؟

در واقع در هر کودک به محض اینکه دندان های شیری شروع به رویش می کنند ، ممکن است در اوایل 6 ماهگی باشد ، در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار بگیرد.

بنابراین انجمن دندانپزشکی و آکادمی دندانپزشکی کودکان توافق دارند که مسواک زدن باید به محض رویش اولین دندان شروع شود.

والدین و مراقبین کودکان باید دستورالعمل های دندانپزشک کودک خود را دنبال کنند. به طور کلی ، والدین باید دندان های کودک خود را دو بار در روز با استفاده از مسواک مخصوص کودک مسواک بزنند.

مسواک باید دارای موهای نرم و سر آن به اندازه کافی کوچک باشد که به راحتی در داخل دهان کودک حرکت کند و به تمام سطوح دندان برسد.

کودکان زیر 3 سال باید از خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه یک دانه برنج استفاده کنند. و هنگاکی که کودک 3 سال یا بزرگتر شدند می توانند از یک قطره به اندازه یک نخود خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند.

در واقع کودکاان باید توسط یک بزرگتر کمک یا تحت نظارت باشند و باید به آنها آموزش داده شود که خمیر دندان اضافی را پس از مسواک زدن از دهان خود بیرون بریزند.

مسواک زدن

روش ها و چگونگی مسواک زدن ..

انجمن دندانپزشکی مسواک زدن دندان ها را دو بار در روز به مدت دو دقیقه با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید توصیه می کنند. نشان داده شده که مسواک زدن به مدت دو دقیقه باعث حذف قابل توجه پلاک از نظر بالینی می شود.

تعداد تکنیک های برای مسواک زدن وجود دارد. هر یک از آنها بسته به نیازهای خاص افراد ممکن است مزایایی داشته باشد. به طور کلی داندان پزشکان می گویند که مسواک باید در مقابل لثه با زاویه 45 درجه قرار دهید تا پلاک و باکتری های دهان را از بالا و درست زیر لبه لثه از بین ببرند و حرکت کنند.

مسواک را به آرامی و در حرکات کوتاه رو به جلو و عقب برگردانید. برای تمیز کردن سطوح داخلی دندان های جلو باید مسواک را به صورت عمودی کج کرده و چندین حرکت به سمت بالا و پایین انجام دهید.

صرف نظر از تکنیک مورد استفاده ، مسواک زدن باید بر روی تمام سطوح داخلی ، خارجی و جویدن تاثیر بگذارد. همچنین توصیه می کنند که افراد از مسواک مناسب با نوع دندان و لثه خود ( نرم ، متوسط و سفت ) و با فشار ملایم اعمال کنند که هر دو ممکن است به کاهش خطر آسیل لثه کمک کنند.

( برای دیدن مسواک های موجود در سایت کلیک کنید )
مسواک زدن

برخی از نکات ضروری و حساس ..

  1. مسواک ها نباید مشترک باشد. استفاده مشترک از مسواک ها می تواند منجر به تبادل مایعات و میکروارگانیسم های بدن بین افراد شود.
  2. پس ار هر با استفاده مسواک خود را کاملا بشویید تا خمیر دندان و غذا باقیمانده را از بین بروند.
  3. مسواک ها را پس از استفاده در حالت عمودی قرار دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.  نگهداری یک مسواک مرطوب در یک ظرف در بسته رشد میکروبی را بیشتر از قرار دادن آن در هوای آزاد افزایش می دهد.
  4. باید مسواک ها فرسوده شده تقریبا هر 3 یا 4 ماه بیشتر آنها را تعویض کنید. یا ساییده شدن موها کارایی آنها کاهش می یابد.

نشان داده شده که مسواک ها حاوی باکتری ها هستند و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این باکتری ها اثرات نامطلوبی بر سلامتی بدن داشته باشند وجود ندارد. با این وجود ، برخی از افراد ممکن است علاقمند به ضد عفونی کردن مسواک باشند. و بسیار کار مفید و ضروری است.

مسواک

گزینه های بی شمار طراحی مو و سری مسواک ها ..

یک بررسی سیستماتیک نشان داده شده که مسواک هایی که دارای سری و موهایی چند سطحی یا موی زاویه دار بهتر از مسواک های با موها و سری صاف معمولی در از بین بردن پلاک عمل می کنند.

که در حذف بیوفیلم موثر است ف استفاده از مسواک با موهای نرم را توصیه می کند زیرا خطر سایش لثه را به حداقل می رساند.

اگر مسواک شما به طور قابل توجهی با مسواک های قبلی متفاوت باشد در واقع برای کاهش چشمگیر بیماری لثه و پلاک در یک دوره 30 روزه استفاده کنید تا دندان های شما به آن عادت کند.

مسواک

استفاده از مسواک های دستی یا برقی ..

هر دو مسواک دستی و برقی در از بین بردن پلاک های دندان موثر هستند. در حالی که مسواک های برقی می توانند گرانتر از مسواک های دستی باشند ، برخی از افراد نسخه برقی را ترجیح می دهند.

افرادی که مشکلات مهارتی دارند مانند : افراد مسن ، افراد دارای معلولیت یا کودکان یا کسانی که وسایل دندانپزشکی مانند بریس دارند ، ممکن است استفاده از مسواک برقی را راحت تر بیابند.

انواع مسواک های برقی از انواع مختلف حرکت سری استفاده می کنند ( به عنوان مثال ، از پهلو به پهلو ، نوسان مخالف ، نوسان چرخشی ، دایره ای ) در دسترس هستند.

( استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید )
مسواک برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *