مراقبت از پوست, مراقبت از پوست صورت

فواید اسید های موثر برای پوست و صورت و استفاده از آنها

فواید اسید های موثر برای پوست

فواید اسید های موثر برای پوست ..

اسیدهای صورت کلید شادابی صورت هستند ..

کلمه اسید تصاویری از حباب لوله های آزمایش و افکار سوختگی های شیمیایی ترسناک را به ذهن متبادر می کند. اما هنگامی که در غلظت های مناسب استفاده می شود ، اسید ها در واقع برخی را مفیدترین مواد موجود در مراقبت از پوست هستند

آنها ابزار معجزه آسایی هستند که برای مبارزه با آکنه ، چین و چروک ، لکه های پیری ، جای زخم و رنگ ناهموار پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

اما با وجود اسیدهای بسیار زیاد در بازار ، و برای چه و کدام محصول باید بخرید می تواند سخت به نظر برسد. قبل از همه اینها باید بدانید که از کجا شروع کنید.

بسیاری از اسید ها فواید متعددی دارند و از آنجایی که می توانند در فرمول های مختلف موجود باشند می توان از بیش از یک مورد استفاده شود. برندها اغلب اسیدهای فعال موجود در پاک کننده ها ، سرم ها ، تونرها و موارد دیگر را تبلیغ می کنند.

فواید اسید های موثر برای پوست

فواید اسید های موثر برای پوست ..

سالیسیلیک اسید شناخته شده ترین پاک کننده آکنه :

اسید سالیسیلیک جز قدیمی ترین نوع اسیدهای پوستی است و مدت زیادی است که وجود داشته است. و به دلیل توانایی آن در لایه برداری پوست ، شفاف نگه داشتن منافذ ، که به کاهش آکنه کمک می کند ، مشهور است.

از این اسید در سرم ها و پاک کننده ها با غلظت های بین 0.5 تا 2 در صد و همچنین در درمان های نقطه ای برای جوش ها پیدا خواهید کرد.

اسید سالیسیلیک همچنین در غلظت های بالاتر به عنوان یک لایه بردار برای درمان آکنه ، ملاسما ، آسیب ناشی از نور خورشید و لکه های پیری در کلینیک های پوست استفاده می شود.

آنقدر موثر است که در محلول های حذف مشکلات پوستی استفاده می شود ، اگرچه استفاده از آن در پوست های تیره مستعد رنگدانه همچنان بی خطر است.

از آنجایی که با آسپرین ( اسید استیل سالیسیلیک ) مرتبط است ، خواص ضد التهابی تیز دارد.

( برای داشتن پوست سالم و شاداب از اسکراب های لایه بردار و مناسب با پوست خود استفاده کنید )

فواید اسید های موثر برای پوست

فواید اسید های موثر برای پوست ..

گلیکولیک اسید سلاح فوق العاده ضد پیری پوست ..

گلیکولیک اسید محبوب ترین آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که در مراقبت از پوست استفاده می شود. از نیشکر می آید و کوچیکترین AHA است ، بنابراین در ورود به پوست موثرترین نوع اسید است. اسید گلیکولیک یک عامل ضد پیری فوق العاده است که به نظر می رسد همه اینها را انجام می دهد.

اسید گلیکولیک در لایه برداری پوست و کاهش خطوط ریز ، پیشگیری از آکنه ، محو شدن لکه های تیره ، افزایش ضخامت پوست و یکنواخت شدن رنگ و بافت پوست بسیار موثر است.

بنابراین جای تعجب نیست که آن را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست پیدا کنید. و معمولا در غلظت های زیر 10 در صد یافت می شود.

مانند اسید سالیسیلیک ، اسید گلیکولیک نیز در لایه برداری برای درمان آکنه و رنگدانه های ، گاهی اوقات همراه با میکرودرم ابریژن یا میکرونیدلینگ استفاده می شود.

با این حال استفاده از اسید گلیکولیک حساسیت به آفتاب را حتی زمانی که روی پوست نیست افزایش می دهد ، بنابراین برای جلوگیری از آسیب های اضافی خورشید باید از “کرم ضد آفتاب” نیز استفاده کنید.

( برای دیدن کرم ها و سرم های ضد پیری برای سنین محتلف در سایت کلیک کنید )
فواید اسید های موثر برای پوست

اسید ماندلیک یک لایه بردار برای صاف و یکدست کردن رنگ پوست ..

اسید ماندلیک یکی دیگر از اسیدهای آلفا هیدروکسی است که از بادام تلخ به دست می آید مانند اسید گلیکولیک  ، این ماده لایه بردار است که برای پیشگیری از آکنه ، درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و رفع رنگدانه های پوستی مفید است.

با این حال ، به دلیل ساختار مولکولی بزرگ آن ، به عمق مانند اسید گلیکولیک در پوست نفوذ نمی کند ، بنابراین پوست را کمتر تحریک می کند.

به همین دلیل معمولا به جای اسید گلیکولیک در لایه بردار های پوست های حساس و معمولی توصیه می شود. مخصوصا برای پوست هایی که بیشتر مستعد رنگدانه های برگشتی هستند.

رنگدانه برگشتی زمانی اتفاق می افتد که به دلیل استفاده بیش از حد ، مقاومتی در برابر یک ماده خاص ایجاد می شود. این موضوع باعث می شود که این ماده نه تنها بی اثر باشد ، بلکه باعث می شود که اثری برعکس داشته باشد.

فواید اسید های موثر برای پوست

اسید آزلائیک یک ماده موثر برای خداحافظی با جوش ..

اسید آزلائیک یکی از درمان های اصلی برای مبارزه با آکنه و جوش پوستی در سه دهه گذشته بوده است و در بسیاری از کرم های تجویزی یافت می شود. در واقع کار اصلی این ماده شفاف نگه داشتن و نظافت منافذ پوستی است و باعث از بین بردن باکتری های و کاهش و درمان التهاب های پوستی است.

معمولا در غلظت های 15 تا 20 در صدی در کرم هایی که برای استفاده در سرتاسر صورت صبح و شب طراحی شده اند یافت می شود. اسید آزلائیک به طور کلی عوارض جانبی بسیار کمی دارد اما در برخی از افراد با پوست بسیار حساس می تواند باعث سوزش ، لایه برداری و قرمزی شود.

علاوه بر درمان آکنه ، آزلائیک همچنین یک عامل روشن کننده پوست است که برای محو کردن علائم پس از آکنه یا پرپیگمانتاسیون پس از التهاب مفید است. این ماده اغلب با رتینوئیدها به عنوان جایگزین ملایم تری برای هیدروکینون ترکیب می شود.

فواید اسید های موثر برای پوست

اسید کوجیک و ویتامین سی C عامل روشن و سفید کننده ..

اسید کوجیک به لطف ویژگی های سفید کننده و ضد پیری آن یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست آسیایی است. این ماده در پاک کننده ها و سرم ها با غلظت 1 تا 4 در صد یافت می شود.

ویتامین سی رایج ترین شکل محلول در آب ویتامین سی C است و به دلیل اثرات ضد پیری در مراقبت از پوست استفاده می شود. همچنین به عنوان یک جایگزینی برای منبع مطمئن برای درمان ملاسما استفاده می شود.

( نکات مهم برای داشتن پوستی سالم و شاداب )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *