مراقبت از پوست, پوست مختلط, مراقبت از پوست صورت

روتین و مراقبت از پوست ، برای پوست های مختلط

روتین مراقبت از پوست مختلط

روتین مراقبت از پوست مختلط ..

پیدا کردن بهترین روال و روتین مراقبت از پوست برای پوست مختلط می تواند کمی شبیه به دور زدن پوست باشد. چه اتفاقی می افتد وقتی پوست شما تصمیم می گیرد که چرب و خشک باشد؟

جای نگرانی نیست ممکن است این موضوع آسان نباشد اما قطعا می توان روتینی را پیدا کرد که لکه های خشک را نرم کند و با براقی قسمت های دیگر پوست مقابله کند.

فرقی نمی کند که چند در صد از پوست شما چرب و خشک است ، اگر لکه های خشک و چرب پوست شما در رایج ترین نواحی نیستند و رویکرد و عملکرد یکسانی ندارند.

( استفاده از شامپو و نرم کننده های بدون سولفات ؟؟ )

چه چیز باعث ایجاد پوست مختلط می شود ؟

به گفته متخصصین پوست و زیبایی معتبر پوست مختلط مانند سایر انواع پوست رایج و متداول است. تفاوت این است که پوست مختلط در بعضی جاها چرب و در بعضی جاها خشک است.

اکثر کسانی که دارای پوست مختلط هستند در قسمت T صورت خود پیشانی ، بینی و چانه چرب و در گونه ها پوست خشک و بدون چربی دارند.

هیچ چیز به خودی خود باعث ایجاد پوست مختلط نمی شود اما می تواند با تغییرات هورمونی و فصلی تغییر کند. با افزایش سن ، پوست ممکن است خشک تر و کمتر چرب شود زیرا به تغییرات هورمونی واکنش نشان می دهد.

علائم پوست مختلط :

ترکیبی از پوست های چرب و خشک می تواند به اشکال مختلف و در مقادیر متفاوت ظاهر می شود. هیچ قانونی سخت و سریعی برای ظاهر و احساس آن وجود ندارد و ممکن است با آب و هوا ، عوامل سبک زندگی و استرس تغییر کند.

با کمی مشاهده می توانید متوجه شوید که پوست مختلط شما چگونه خود را نشان می دهد.

علائم چربی ممکن است شامل مواد مانند : پوست براق ، منافذ باز با ظاهری بزرگتر ، آکنه باشد

و علائم خشکی ممکن است شامل موارد مانند : پوسته پوسته شدن ، سرخی پوست ، احساس سفتی و زبری روی پوست باشد

روتین مراقبت از پوست مختلط

بهترین روش مراقبت از پوست برای پوست مختلط :

این ایده خوبی است که هنگام تعیین روال مراقبت از پوست خود برای پوست مختلط ، محافظه کارانه فکر کنید. به سراغ محصولات ملایمی بروید که می توانند نواحی خشک را بدون ایجاد چربی بیشتر مرطوب کنند و فقط برای موارد خاص از درمان ها در نواحی مورد نیاز استفاده کنید.

برای کمک به ایجاد پوستی متعادل تر از محصولات به این ترتیب استفاده کنید :

پاک کننده ها : حذف هر گونه تجمعی که یک شبه اتفاق می افتد بسیار مهم است.

تونر : تونر روغن های را که پاک کنندتان  انجام نداده است را از بین می برد و سطح PH پوستتان را متعادل می کند. حتما یک تونر بدون الکل بگیرید.

سرم ها : سرم ها پوست شما را هیدراته و محافظت می کند . بهتر است سرم حاوی هیالورونیک اسید را انتخاب کنید.

مرطوب کننده ها : برای پوست های مختلط از کرم ها و مرطوب کنندهای مناسب با پوست خود که دارای بافت سبک و ملایم هستند استفاده کنید.

ضد آفتاب : از ضد آفتاب های با یک فرمول سبک با حداقل SPF انتخاب کنید.

لوازم آرایشی : از محصولات آرایشی سبک و فونداسیون و کانسیلر با فرمول بدون روغن و چربی را انتخاب کنید.

روتین مراقبت از پوست مختلط

مواردی که باید برای پوست خود در نظر بگیرید :

هیالورونیک اسید برای پوست صورت شما ایده آل است زیرا پوست شما را بدون چربی که می تواند چربی را تشدید کند آبرسانی می کند.

سالیسیلیک اسید ممکن است تولید روغن را تنظیم کند و به باز نگه داشتن منافذ کمک کند.

اسید لاکتیک به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند که سلول های مرده پوست را از نواحی خشک پاک می کند و به آرامی منافذ را پاکسازی می کند.

نرم کننده ها چیزهای مانند کره شی و روغن نارگیل هستند که پوست خشک را نرم می کنند.

آنتی اکسیدان ها از شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کنند. برای سلامت عمومی پوست حتما محصولی با ویتامین C انتخاب کنید. برای محافظت از پوست در برابر اشعهدماوراء بنفش حتما از ضد آفتاب استفاده کنید یا از محصولات حاوی ویتامین C در شب استفاده کنید.

( اسکراب و لایه بردار های صورت را بیشتر بشناسید )
روتین مراقبت از پوست مختلط

بهترین روش مراقبت از پوست برای پوست های مختلط دارای آکنه :

اگر با پوست مختلط و جوش های مکرر کار می کنید ، مراحل اضافی زیر را امتحان کنید ..

از پاک کننده ای استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد. و یا روی محصول نوشته شده باشد برای پوست های مختلط باشد. اگر آرایش می کنید شب ها و هر روز حتما پوست و آرایش خود را پاک و تمیز کیند.

یک تونر برای از بین بردن چربی اضافی و کمک به مبارزه با جوش های سر سیاه و لک استفاده کنید. 

آکنه پوستی

موارد و چیزهایی که برای پوست شما بسیار مفید است :

از مرطوب کننده ها غافل نشوید : هر نوع پوستی به رطوبت نیاز دارد ، با این حال بهتر است فرمول ها و محصولات برای نوع پوست خود پیدا کنید. سعی کنید از مرطوب کنندهای گیاهی را برای پوست خود انتخاب یا از محصول و برندهای معتبر با استاندارد های جهانی استفاده کنید.

لایه برداری را فراموش نکنید : پوست سالم دارای سلول های مرده پوست از طریق لایه برداری است. هفته ای یک بار از لایه بردار ملایم استفاده کنید. اگر نواحی خشک شما باعث ایجاد مشکلات حساسیتی می شود می توانید فقط در نواحی مورد نیاز لایه برداری کنید.

از یک روال همیشگی استفاده نکنید : مطمئن شوید که روال شما مطابق با تغییرات پوست شما است. محصولات خود را تغییر دهید و رژیم غذایی خود را مطابق با آن انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *