مراقبت از مو

روال مراقبت از موی مناسب برای خود ایجاد کنید

روال مراقبت از مو

روال مراقبت از موی برای خود ایجاد کنید :

استفاده از یک روال مراقبت از مو درست مانند مراقبت از پوست مهم و ضروری است.ولی انتخاب یک روتین برای مراقبت از مو یکم سخت به نظر میرسد.

در اینجا خلاصه ای از یک روال مراقبت از مو را برای شما بازگو می کنیم.

معمولا هر فردی دارای جنس و نوع موهای طبیعی و مختلف خاص خودش است :

بافت مو یا نوع موهای خود را پیدا کنید.بطور کلی موها داری ویژگی هایی نظیر نازک ، ضخیم ، درشت ، معمولی ، چرب ، خشک و …. است.

و یا دارای فرم های مختلف : صاف و فرفری و موج دار هستند. که هر کدام از آنها دارای زیبایی ویژگی های خاص خودشان است . و مراقبت های خودشان را دارند.

اگر موهای شما از نظر شیمیایی فراوری شده اند :

اگر شما از رنگ ، دکلره یا از مواد شیمیایی روی موی خود استفاده کرده باشید.باید از روتین خاص خود استفاده کنید.

از شوینده ها و محصولات مراقبتی ، که دارای ترکیباتی برای حفظ این مواد روی مو تولید و فرموله شده اند ، استفاده کنید.

در واقع استفاده از این مواد شیمیایی به هر شکلی به ساختار موهای شما آسیب می زند و نیاز واقعی به مراقبت از آنها با محصولات خاص خود را دارند.

در بعضی مواقع دوست دارید که با استفاده از وسایل گرمایشی موهای خود را حالت یا صاف و یکدست کنید.و طرفدار وسایل گرمایشی ( اتو مو ، سشوار و … ) هستید .که وسایل مضرری هم هستند.

این نوع روتین ها نیز دارای محصولاتی مراقبتی خاص خود هستند که برای آسیب کمتر یا خنثی کردن آن باید از این محصولات استفاده کنید.

( برای دیدن شامپوها و نرم کنندهای مناسب برای انواع مختلف جنس مو موجود در سایت کلیک کنید )

شستشو مو با شامپو مناسب

انتخاب و استفاده از شوینده های مناسب با نوع و جنس موهای خود :

پاکسازی مو و سر تعادلی بین حذف مواردی مانند آلودگی های روزانه ، پوست مرده و بقایای محصولاتی هستش که روی مو استفاده می کنید و چربی و روغن های اضافه پوست کف سر.

بدون شستشو خوب ، روی مو و کف سر سبوم ایجاد می شود و چربی های ناخواسته باقی می مانند و همچمنین پوست مرده از کف سر برداشته نمی شود.و در نتیجه مو و سر نمی توانند به اصطلاح خوب نفس بکشند.

پوست تقریبا هر 28 روز یک بار خود را تجدید و باز سازی می کند و همچنین اگر یک شنا گر هستید ممکن است کلر آب به کمک یا به بافت مو و سر شما آسیب بزند البته اگر شستشو خوب انجام نشود.

استفاده از یک نرم کننده یا ماسک مو مناسب :

نرم کننده ها دارای فواید زیادی هستند و استفاده از آن برای هر نوع مویی توصیه می شود.نرم کنندها و ماسک موها کار مرطوب کنندگی و ابریشمی موها را بر عهده دارند …

اما سایر موارد و فواید آن شامل ضد گره زدگی ، دزخشندگی و کاهش موخوره است.

ماده اصلی این نرم کننده ها سورفکتانت که یک منبع مطمئن است.وقتی مو خیس است از آن استفاده می شود. تا رطوبتی را که شامپو از روی مو برده باشد. را به بافت مو برگرداند.

( برای دیدن ماسک مو های مختلف موجود در سایت کلیک کنید )
ماسک مو

1. مرطوب کنندگی و آبرسانی :

برای افزودن رطوبت بیشتر به مو است. و ممکنه برای مو های شما و به پیچ و تاب و تمایل به خشک شدن موها بسیار مفید باشد.

و هدف استفاده از این محصولات مراقبتی حفظ رطوبت به مو است.

2. رفع گره و شکنندگی مو :

فرمول ضد گره محصول برای جلوگیری از گره خوردگی ، شکستگی و آسان تر کردن حالت پذیری و فرم زیبایی موها است . اما برای جلوگیری از کندن یا پخش شدن مو ها از شانه های با دندانه پهن استفاده کنید.

3. استفاده از اسپری حرارت :

به لطف تعدادی از ابزار های و وسایل گرمایشی می توانید موهای خود را صاف و یکدست و حالت پذیر کنید ، اما اگر از طرفداران این وسایل هستید برای رفع از بین رفتن رطوبت مو از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

از شستشو مو ها با آب بسیار گرم خودداری کنید. آب خیلی گرم موهای شما را خشک و به بافت رنگ مو شما آسیب می رساند. البته نیازی نیست دوش آب سرد را تحمل کنید.

فقط به جای آن از آب ولرم برای شستشو موها استفاده کنید

برس کشیدن و شانه زدن موها :

زمان مناسب برس زدن : برس زدن و شانه زدن به مو در حالت خیس ممکن است آسیب خیلی جدی تری به مو وارد کند و راحت تر شکسته شوند …

گرچه این مورد برای کسانی که دارای موهای فرفری هستن صدق نمی کند و یک شانه با دندانه های پهن می تواند کمک زیادی به آنها بکند.

انتخاب برس مناسب : برس های مختلفی در بازار وجود دارند و اگر از برس فلزی استفاده میکنید و احساس آنرا دارید که خیلی سفت و خشن روی موهایتان است ، برس و شانه های با جنس پلاستیکی را انتخاب کنید.

سعی کنید موهایتان را زیاد برس نزنید ، یکبار در روز معمولا کفایت می کند.

اسپری های ضد گره : اگر هنگام استفاده از برس و شانه زدن احساس گره خوردگی و در هم  رفتگی روی موهایتان می کنید از اسپری های ضد گره استفاده کنید تا سلامت آنها را حفظ کند و باعث بریدگی و شکنندگی در ساقه موها نشود.

سرم زدن روی مو : یک راه موثر تر که هم باعث رفع گره خوردگی و هم موخورگی و جلوگیری از شکنندگی مو ها می شود استفاده از سرم مو است ، سرم در واقع روال شانه زدن را بسیار هموارتر می کند و باعث سر زندگی موها می شود.

( سرم و روغن های موجود در سایت برای انواع مختلف مو و رفع خشکی و دوشاخه شدن انتهایی تارهای مو )

شانه زدن به موها
ساختار و نیاز مو

تغییر ساختار های مو در طول زمان و نیاز های متفاوت آن ها :

به نظر اغلب پزشکان متخصص بافت و نیاز های مو در هر فرد بعد از گذر 7 سال تغییر می کند. مو رشد کرده و نیاز های متفاوت تری برای خود ایجاد می کند. و در نهایت دوباره بعد از گذر زمان دوباره این اتفاق رخ می دهد.

همچنین با گذر زمان و بالا رفتن سن و تغییرات هورمونی در بدن نیز باعث ایجاد این تغییرات است ، و در خانم ها و در طول زمان بارداری ممکن است این تغییر هرمونی خود را نشان دهد و …

افزایش سطح استروژن می تواند باعث کاهش سرعت رشد و ریزش در موی مادران شود.

با توجه به این گونه از تغییرات شما می توانید نیازهای موهای خود را بر طرف کنید تا موهای شاداب و سر زنده ای داشته باشید.

تغییر نیاز های مو با تغییر فصل های سال : 

در روال مراقبت از مو یک قانون کلی وجود دارد. که با تغییر فصل محصولات مویی را عوض کنید (در صورت لزوم)

البته ممکن است لازم باشد در طول سال روال خود را تغییر بدهید.به عنواع مثال در فصل زمستان از محصولاتی با خواص آبرسانی یا محصولات دارای خواص آبرسانی به روتین خود اضافه کنید …

و در فصل گرما از محصولاتی با فرمول ملایمتر و محافظ گرما یا محصولاتی درخشان کننده و بر طرف مننده کدری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *