مراقبت از پوست

تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده پوست ؟

تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده پوست ؟

فرق بین آبرسان و مرطوب کننده ؟

تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده این است که آبرسان به پوست رطوبت می دهد در حالی که مرططوب کننده به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند.

اگر چه این دو مورد کلماتی مشابهی هستند ولی در مراقبت از پوست کمی با هم متفاوت است.آبرسان و مرطوب کننده دو فرمول مراقبت از پوست، برای پوست های کم آب و خشکی هستند.

آبرسان برای افرادی که پوست کم آبی دارند مناسب است ولی مرطوب کننده برای افرادی که پوست خشکی دارند.

( برای دیدن آبرسان و مرطوب کننده های مختلف موجود در سایت و مناسب با نوع پوست خود کلیک کنید )

آبرسان یا هیدراته به چه معنی است ؟

کرم های آبرسان به تامین آب پوست و بافت سلولی جهت جذب رطوبت و مواد مغذی و درخشندگی و چاق شدن گوشت تحلیل رفته است.و از کم آبی بافت سلولی جلوگیری می کند.

کم آبی باعث کدر شدن و تیره شدن پوست می شود. عواملی مانند رژیم غذایی نامتعادل ، کم خوابی ، عوامل استرس زا محیطی و محصولات زیبایی و مراقبتی بی کیفیت به کم آبی پوست کمک می کند.

اگر شما دارای پوستی کم آب باشین دچار : کدری و شلی و پوسته پوسته شدن روی بافت آن می شوید.و با وجود استفاده از محصولات مختلف باز هرگز هیدراته نمی شود. و هر فردی با هر نوع پوستی ممکن است دچار کم آبی شود.

برای آبرسانی به پوست ، می توانید از کرم ها و محصولات آبرسان پوست مختلف استفاده کنید.( آبرسان ها پوست )

کاری که این کرم ها انجام می دهند این است که آب را به پوست تزریق می کنند. آنها معمولا حاوی فرمول های آبرسان مانند اسید هیالورونیک هستند که جذب آبر بالایی دارند.

آبرسان

مرطوب کردن یا مرطوب کننده پوست به چه معناست ؟

در واقع مرطوب کننده به این معناست که از رطوبت پوست خود دفاع کنید و آن را حفظ و زندانی کنید.در واقع افرادی که پوستی خشکی دارند به مرطوب کننده نیاز دارند. پوست خشک پوستی است که توانایی تولید مقدار کافی چربی را ندارند و تمایل کاهش بیشتر آب از ذخایر پوست را دارد.مرطوب کننده در واقع مانع خروج آب از پوست و باعث تقویت سد محافظتی رطوبت پوست می شود.

برخلاف پوست کم آب این وضعیت به دلیل کمبود آب در پوست نیست و ممکن است به دلیل ژنتیک ، کهولت سن  و یا آب و هوا باشد.

افرادی که دارای پوست خشکی هستند، می توانند با محصولات مرطوب کننده به رطوبت پوست کمک کنند.

این کرم ها و محصولات مرطوب کننده به آنها نرمی و لطافت می بخشد و به دلیل وجود گلیسیرین در ترکیبات این محصولات باعث جذب رطوبت هوا شده و دارای بافتی ضخیم تر هستند و روی سطح پوست می مانند.

مرطوب کننده

شباهت و کارایی بین آبرسان و مرطوب کننده ها :

  1. هم آبرسان ها و هم مرطوب کننده ها به حفظ رطوبت پوست و شادابی و سلامتی آن کمک زیادی می کنند، و باعث احیا بافت پوست می شوند.
  2. استفاده از آنها برای جلوگیری از کدر شدن و شل شدن و از بین رفتن بافت پوست بسیار مهم  و حیاتی است.

تفاوت و اختلاف کارایی بین آبرسان و مرطوب کننده ها :

  1. در واقع آبرسان به معنایی تامین آب و بافت سلولی پوست است، ولی مرطوب کننده به معنای بر طرف کردن و رفع خشکی پوست.
  2. آبرسان ها برای افرادی که دارای کم آبی پوست و بافت سلولی هستند لازم است، در حالی که مرطوب کننده برای کسانی که از خشکی پوست رنج می برند، ضروری است.
  3. همچنین آبرسان ها به پوست رطوبت می بخشند ولی مرطوب کننده باعث حفظ و نگهداری رطوبت پوست می شوند.
  4. کرم های آبرسان دارای بافتی با جذب سریع بدون هیج اثری روی سطح پوست هستند، اما مرطوب کنند ها بافت غلیظ تری دارند و روی سطح پوست باقی می مانند.
( با استفاده از ضد آفتاب های مناسب و استاندارد به صورت منظم در حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست خود کمک بسیار زیادی خواهید کرد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *