مراقبت از پوست, مراقبت از پوست صورت

نحوه و روش جلوگیری از روزهای بد پوست را بشناسید

نحوه و روش جلوگیری از روزهای بد پوست ..

نحوه جلوگیری از روزهای بد پوست را بشناسید :

روزهای بد پوست اجتناب ناپذیر است ، اما می توان آن ها را کنترل و درمان کرد. با چند ترفند ساده مراقبت از پوست می توانید به راحتی جوش ها را از بین ببرید.

بنابراین اولین چیزی که باید بدانید این است که روز های بد و شکست های پوست به دلیل هورمون ها ، سبوم اضافی ، باکتری ها ، منافذ مسدود شده و التهاب ایجاد می شوند و به نوبه خود باعث آکنه های پوستی بیشتری بر روی آن می شود.

هنگامی که صحبت از جوش های شدید پوستی به میان می آید ، اصطلاح آکنه یک وضعیت پزشکی است پوست مشکل دار اصلاحی است که من ترجیح می دهم از آن استفاده کنم.

منافذ باز ، جوش های سر سیاه ، جوش های ریز ، خشکی و چروک و کمی افتادگی و پیری مشکلات رایج پوستی است. دو نوع پوست وجود دارد : پیر و جوان. به طور کلی جوان ها تمایل به یکدست و شفافیت پوست دارند و افراد مسن می خواهند چین و چروک ها را برطرف کنند.

اما این بدان معنا نیست که پوست های بالغ تر در برابر جوش ها مصون هستند. اما با بالاتر رفتن سن لکه ها به یک اتفاق نادر تبدیل می شوند.

نحوه و روش جلوگیری از روزهای بد پوست ..

پاکسازی و شستشو پوست با آب ولرم :

باید شستن صورت خود را با آب داغ متوقف کنید زیرا : آب داغ و گرم میتواند پوست شما را از روغن های طبیعی آن پاک کند. و هنگامی که چربی را از پوست جدا می کنید برای تولید سبوم بیشتری که می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش شود.

پس شستشن صورت را به آب ولرم و نسبت خنک انجام دهید و شوینده های مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

شوینده های مناسب و با کیفیت و متناسب به نوع پوست خود را خود انتخاب کنید.

پاکسازی و لایه برداری پوست را فراموش نکنید :

لایه برداری با اسکراب و محصولات مناسب به از بین بردن سلول های مرده کمک می کند و باعث حذف باکتری های از منافذ شده تا سبوم نتواند در منافذ انباشته شود. به لایه بردارهای شیمیایی نگاه کنید اینها از اسیدها و آنزیم ها استفاده می کنند به جای گرانول زیرا برای پوست ملایم تر هستند بخصوص اگر لکه هایی روی پوست دارید.

لایه بردارها دارای اسید های مفید پوستی هستند که این معنی که در منافذ نفوذ می کنند و لایه برداری عمیق را ارائه می دهند و سلول های مرده را از پوست پاک می کنند و پوستی شفاف تر ، صاف تر و درخشان تر به شما می بخشند.

شستن صورت

ادامه نحوه و روش جلوگیری از روزهای بد پوست ..

آبرسانی پوست بعد از پاکسازی ..

این یک تصور غلط و رایج است که برای درمان جوش ها باید پوست را خشک کنید. در واقع بیشتر جوش ها با التهاب و خشکی تشدید می شوند.

سعی کنید از سرم های آبرسان مانند هیالورونیک اسید و یا از محصولات آبرسان پوست استفاده کنید و آن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

استفاده از مرطوب کننده های پوستی ..

این همان اصل هیدراته نگه داشتن پوست است ، از ترس جوش زدن مرحله مرطوب کننده را نادیده نگیرید. مرطوب کننده ها به گونه ای طراحی شده اند که رطوبت را در پوست مسدود می کنند.

مرطوب نکردن پوست های چرب اشتباهی است. اغلب پوست ها به دنبال هیدراته شدن چربی تولید می کند بنابراین مرطوب نکردن پوست تان می تواند تولید چربی شما را بیش از حد کند.

آبرسان و مرطوب کننده های پوستی برای کمک به شادابی پوست.

( هایپرپیگمانتاسیون یا لک پوستی چیست ؟ )
آبرسان و مرطوب کننده

و در آخر نحوه و روش جلوگیری از روزهای بد پوست ..

درمان لکه های پوستی با سرم های مراقبتی ..

درمان لکه های پوستی با ترکیبات شفابخش و تسکین دهنده می تواند یکنواخت کردن پرپیگمانتاسیون پس از التهابی که معمولا ایجاد می شود ، کمک کند.

سرم های درمانی در دو نسخه شفاف و یا رنگی ارائه می شود و یا برای درمان ارزانتر اسید سالیسیلیک را امتحان کنید تا در عمق منافذ مسدود شده نفوذ و لایه برداری کند.

ممکن است وسوسه بر انگیز باشد که هر فرمول مراقبت از پوست را به یکباره امتحان کنید که در نتیجه پوست شفاف تری داشته باشید. که این یک اشتباه بزرگ است.

با پوست خود مهربان باشید و تمامی محصولات پاکسازی و سرم های پاکسازی را به یکباره در درون آن نریزید. 

و در پایان اگر مشکل پوستی دارید که با روش های مراقبتی برطرف نمی شود به یک متخصص پوست مراجعه کنید. چون ممکن است بخش های رژیم غذایی یا حتی عدم تعادل هورمونی تان را که منجر به مشکلات مراقبت از پوست می شود بررسی شود.

سرم های پوستی

14 نظر در “نحوه و روش جلوگیری از روزهای بد پوست را بشناسید

  1. شیر کلاهی گفت:

    عالی بود

  2. مقانلو گفت:

    مطالب خیلی ساده و مفید بود ممنون میشم تکمیل ترش کنید تشکر از شما

  3. Zaimok گفت:

    یکی از بهترین مقالاتی بود که تا حالا خوندم

  4. نامدار گفت:

    عالی بود ممنون بابت مقاله خوبتون

  5. m mohamadi گفت:

    سلام من روزانه وارد وبلاگ شما می شم. سبک نوشتن شما جالبه!

  6. ز.باقریان گفت:

    خیلی این محتوا بدردم خورد شاید بخاطر اینکه تا حالا اطلاعاتی نداشتم ولی در کل عالی بود.👌

  7. مهرنوش گفت:

    😊👌 عالی بود

  8. پریسیما گفت:

    عالی بود مطالبتون همچنین تشکر بابت ارسال به موقع بسته سفارشم

  9. عارفه گفت:

    روتین های روزانه برای هر پوست خیلی مهم و ضروریه ممنون از اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *