مراقبت از مو

مزایای استفاده از سرم مو کدام است؟

سرم مو

سرم مو و مزایایی استفاه از آن ..

وقتی صحبت از مراقبت مو می شود. مردم اغلب به شامپو ، نرم کننده و استفاده از ماسک و کرم مو یک بار در هفته فکر می کنند. درحالی که این محصولات برای رسیدن به موهای سالم و قوی مهم است. با این حال نمی توان مزایای و فواید سرم مو را نادیده گرفت. سرم ها دارای غلظت بالایی از مواد و ترکیبات فعالی هستند که مشکلات مو را هدف قرار می دهند و به نتایج قابل مشاهده ای را ایجاد می کنند. سرم یک محصول جادویی برای حل تمامی مشکلات مو بحساب می آیند.

گرچه استفاده از سرم که مشابه با روغن های مو اشتباه گرفته شود. با این حال هر دوی این محصولات مراقبت از مو نقش های متفاوتی دارند و فواید متمایزی را برای موهای شما به ارمغان می آورند. در واقع روغن های مو به تار ها آن نفوذ کرده و اسید های چرب آن را تامین می کند. از طرف دیگر سرمها یک لایه محافظتی برای تارهای مو ایجاد می کنند و باعث درخشندگی و صافی آنها می شوند. آسیب های تارهای مو را ترمیم و از آلودگی و عوامل محیطی محافظت می کنند و از وز شدن و خشک شدن مو ناشی از گرما و مواد شیمیایی را بسیار شبیه به سرم پوست کاهش می دهند.

وقتی صحبت از محصول مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده می شود. سرم در مقایسه با روغن مو بهترین گزینه است. زیرا دارای مواد فعال غلیظ قویتر که موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم و تغذیه می کند.

( برای دیدن انواع سرم موها مناسب انواع و جنس مو موجود در سایت کلیک کنید )

مزایای استفاده از سرم مو :

فواید سرم بسیار است و دارای خاصیت های زیادی برای انواع مختلف مو هستند

موها را صاف می کند :

افزودن نرمی و لطافت به بافت تارهای مو مزیت سرم مو است. و پروتئین های موجود در بافت سرم برای پوشاندن تارهای مو مفید و خاصیت ضد وز باعث صاف شدن موها می شود. مواد طبیعی مانند روغن آرگان و پروتئین های هیدرولیزه شده گندم به صافی و درخشندگی موهای کمک می کند.

رفع کدری و براق شدت بافت مو :

استفاده منظم از سرم باعث تقویت و رفع کدری مو بر اثر موامل مختلف می شود و نرمی و اطافت را نیز به مو بر می گرداند. و باعث ایجاد یک براقیت طبیعی در تمام طول مو و از بی روح بودن موی سر جلوگیری می کند.

ترمیم و جلوگیری از موخوره :

سرم به دلیل داشتن مواد مغذی و تزریق این مواد به مو باعث شادابی و نشاط مو و آن ها را از وزی نجات می دهد. روغن مارولا از اسید های اولیک و ویتامین C بهترین ماده طبیعی در سرم مو است که برای ایجاد خاصیت ضد وزی و موخوره استفاده می شود.

 

سرم آرگان

باز کردن مو و جلوگیری از وزی مو :

در واقه استفاده از سرم مو یعنی موهای بدون وز و گره که به راحتی شانه می شوند ، مدیریت می شوند و حالت می گیرند و باعث گره خوردن کمتر یا بدون گره خوردگی می شوند. یک سرم با کیفیت دارای اسید آمینه های ضروری است که مو را مرطوب و حالت می دهد و شانه پذیری آن ها را افزایش و از شکنندگی آنها جلوگیری می کند.

یکی از مزایای استفاده از سرم  اینکه موهای آسیب دیده را ترمیم می کند :

یک سرم مو خوب و با کیفیت و طبیعی می تواند ، به ساقه مو و فولیکول مو نفوذ کند و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند. و یک لایه محافظتی روی هر تار مو تشکیل می دهد و حجم و ساختار مو را تقویت می کند.

از مو در برابر آسیب های محیطی و آلودگی ها محافظت می کند :

همچنین با پوشش هر تار مو با یک لایه محافظتی باعث جلوگیری آسیب های ناشی از عوامل مانند :

محصولات شیمیایی ، استفاده از ابزار های گرمایشی ، شرایط و تغییر آب و هوا ، قرار گیری در معرض نور آفتاب ، استرس استفاده از وسایل حالت دهنده مکرر.

حفظ رطوبت و نوع شکل مو :

سرم با حفظ رطوبت مو باعث تقویت ، درخشندگی و باز کردن گره و جلوگیری از وزی مو و نوع تار موهای شما را حفظ می کند. و به آن یه نظم خاص و مرتب میدهد. مانند : موهای فر و مجعد.

( استفاده از شامپو و نرم کننده های بدون سولفات و مزایایی استفاده از آنها را اینجا بخوانید )

مزایای استفاده از سرم و تغذیه کردن موهای خشک به وسیله سرم مو :

موهای خشک اغلب ممکن است کدر به نظر برسند و به راحتی گره بخوردند. بنابراین یک سرم خوب و طبیعی می تواند برای تغذیه موهای خشک مفید باشد. و باعث رطوبت عمیق در آن شود. سرم مو دارای زروغن آرگان و روغن املا باشد که بدون ایجاد چربی برای موهای خشک مناسب تر باشد.

موهای بدون آسیب ، درخشان و قوی به جذابیت پوست و چهره ای درخشان و شاداب می افزاید. استفاده از سرم مطمئنا برای داشتن موهای حجیم و درخشان مفید است. حتما یرم بدون سیلیکون برای خود انتخاب و تهیه کنید تا موهایتان کاملا بدون مواد مضر خوب تغذیه شود.

( انتخاب سرم مو خوب و با کیفیت و بدون سیلیکون مهمترین کار برای داشتن موهای سالم و قوی است )

ضد وز
سرم مو

چگونه از سرم مو استفاده کنیم ؟

برای نتیجه بهتر باید از سرم ها به روشی خاص استفاده کنیم. و در اینجا چند مرحله استفاده از آن را ذکر می کنیم ..

چه زمانی باید از سرم مو استفاده شود ؟

همیشه و بهتر آنکه سرم را روی موهای تازه شسته شده و مرطوب استفاده کنید. این زمانی که به بافت سرم میتواند به راحتی به تار های مو نفوذ کند و رطوبت آن را حفظ و نگهدارد. سرم های با ترکیبات عالی و با کیفت دارای PH پایینی هستند که فیبرهای مو را در کنار هم نگه می دارد و از تجمع تار ها جلوگیری و باعث ترمیم و جلوگیری از آسیب مو می شود.

همچنین از سرم برای شکل و حالت موها در طول روز می توانید استفاده کنید.

چقدر و چه مقدار باید استفاده شود ؟

2-3 قطره از سرم را روی کف دست خود بریزید و آن را بین کف دستانتان مالش دهید ، تا خوب گرم شود. و شروع به ماساژ موها با دستانتان شوید.

اگر از سرم بیشتر از حد نیاز استفاده شود ممکن است ظاهری چربی روی مو ایجاد کند.

چگونه از سرم مو استفاده کنیم ؟

با تقسیم تارهای مو شروع کنید. و بهتر آنکه سرم را از قسمت میانی مو تا انتهای مو ها ادامه دهید.

هنگام ماساژ و مالش سرم به موها ، آرام و ملایم باشید. زیرا کشش بیش از حد به مو ها آسیب میزند. بعد از آن سرم با یک شانه دندانه پهن ( در صورت لزوم برس یا شانه چوبی ) به آرامی از وسط مو تا به انتها شانه کنید. تا سرم به صورت یکنواخت روی موها پخش شود.

( در واقع استفاده از سرم مو در روتین مراقبت از مو ضروری است و روال مراقبت از مو را رعایت کنید )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *