مراقبت از مو, ماسک مو

ماسک مو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم ؟

ماسک مو چیست

ماسک مو چیست ..

ماسک مو می تواند بهترین دوست شما باشد ، به خصوص اگر روی موهای خود رنگ و یا هایلایت داشته باشید. یا اگر به آبرسانی عمیق برای کمک به علائم موهای خشک ، کدر و شکننده نیاز دارید.

در واقع مزایا و معایب ماسک مو را کشف کنید و مهمتر از آن ، ماسک مو چیست و برای تارهای شما چه سودی خواهند داشت؟

( برای دیدن انواع ماسک مو موجود در سایت کلیک کنید )

ماسک مو چیست ؟

ماسک مو در واقع یک نسخه فوق غلیظ از نرم کننده روزانه شما است ، یعنی ترکیب جفتی که معمولا برای مطابقت با شامپوی انتخابی خود ، انتخاب می کنید. در حالی که یک ماسک مو می تواند حاوی مواد مشابهی مانند حالت دهنده و گاهی اوقات ترمیم کننده شمت باشد.

یک ماسک مو دارای ترکیبات و فرمولاسیون پایه متفاوتی است که برای کار کردن در اعماق تارهای موی شما ترکیب می شود تا جوانسازی ظاهری مو را به ارمغان بیاورد.

از آنجایی که ماسک مو دارای قوام غلیظ تر و تاثیر گذاری طولانی تر و بیشتری است و عمیق تر به تارهای مو شما نفوذ می کند ، باعث می شود تا تارهای مو هیدراتاسیون و رطوبت طولانی تر و با ماندگاری بیشتر داشته باشند و برای برخی می تواند آسیب های فعلی را معکوس یا متوقف کند.

ماسک مو

مزایای استفاده از ماسک مو ..

با استفاده از ماسک مو مزایایی بسیاری را تجربه خواهید کرد. در حالی که ترکیبات کلی ممکن است متفاوت باشد. ماسک موها برای بازسازی و بازگرداندن سلامت موهایتان به سختی کار می کنند.

در واقع مزایای استفاده از ماسک مو عبارتند از :

  1. آبرسانی و رطوبت را دوباره تامین و در حفظ رطوبت مو بسیار کمک می کنند.
  2. شکستگی را متوقف یا معکوس می کند و از شکنندگی های احتمالی جلوگیری می کند.
  3. نقاط ضعف مو را ترمیم و آنها را تقویت می کند.
  4. موخوره را ترمیم و از دو شاخه شدن انتهایی مو جلوگیری و آنها را بشدت کاهش می دهد.
  5. استحکام مو را افزایش داده و به ضخیم شدن تارهای مو کمک بسیار شایانی می کند.
  6. حالت دهندگی و نرمی موها را فراهم و حالت ابریشمی به آنها می بخشد.
  7. شادابی رنگ مو را افزایش و از تغییر رنگ مو و به حفاظت درخشندگی رنگ می پردازد.
انواع ماسک مو

آیا ماسک مو ریزش مو را متوقف می کند ؟

ماسک مو ها با ساختار و مواد مغذی موجد در فرمول خود می توانند آسیب دیدگی را معکوس کنند و از آسیب دیدن تارهای شما جلوگیری کنند.

اما در مورد ریزش مو باید گفت که ماسک مو مناسب می تواند پوست سر شما را تغذیه کند و PH آن را کنترل و تنظیک کرده و پوست را به تعادل و برای رشد و زنگی مو ایده آل کند.

و با این حساب محیط رشد مویی بهتری را برای کمک به حمایت از موهای قوی تر و بلند تر ایجاد کند . در نتیجه وقتی پوست کف سرتان شاد است ، دلیل کمتری برای رها کردن زودرس موها دارد.

ریزش مو

آیا ماسک مو ها باعث ضخیم شدن تارهای مو می شوند ؟

اگر به دنبال موهای ضخیم تر هستید ، ماسک مو مناسب می تواند به شما کمک کند. اگرچه تراکم موی ما قبل از رشد مشخص می شود ، اما برداشتن گام های اضافی برای سلامت پوست کف سر می تواند به ایجاد تارهای مو ضخیم تر کمک کند.

در حالی که برخی از ماسک های مو ممکن است با مواد پر کننده مو فرموله شوند ، اثرات طولانی مدتی را که مشاهده خواهید کرد ایجاد کنند و باعث آبرسانی و رطوبت مو شود و به طور طبیعی موهای ضخیم تر را برای شما به ارمغان بیاورند.

(پاک کننده ها و شوینده های پوست کدامند ؟ )

مواد تشکیل دهنده اکثر ماسک مو ها چیست ؟

یک ماسک مو عالی توسط مواد مغذی متراکم پشتیبانی می شود. این مواد به حمایت و تقلید از مواد مغذی ارگانیکی که موهای شما برای سلامت و شادابی می خواهد بهینه می شود.

روغن مارولا : این ماده قهرمان که تارهای شما را از ریشه تا نوک تغذیه می کند، می تواند در یک ماسک مو عالی برای حفظ رطوبت و آبرسانی موهای شما بدون سنگین کردن آن یافت شود.

عصاره گل رز : چه پوست سرتان خارش یا تحریک شده باشد و چه به دنبال بازگرداندن براقیت و نرمی موهایتان هستید ، عصاره گل رز و یا گلاب می تواند به آرامش پوست سرتان کمک کند و در عین حال وضعیت کلی موهایتان را بهبود ببخشد. از موخوره ناخواسته گرفته تا درخشش باورنکردنی.

دانه وانیل : به دنبال شکستگی مو و ظاهر دوشاخه شدن مو هستید ؟ دانه وانیل و یا عصاره وانیل یک ماده افسانه ای است که در ماسک مو پیدا می شود. نه تنها به شکستگی تارها کمک می کند باکه ممکن است به از بین بردن تجمع سمومی که در ساقه ها پنهان است کمک کند.

آووکادو : آووکادو سرشار از بیوتین و پتاسیم و همچنین منیزیم است ، به مهر و موم کردن کوتیکول شما کمک می کند. و به موهای شما درخشندگی ، نرمی و استحکام فوق العاده می بخشد.

آلوئه ورا : یک گیاه آفسانه ای و طبیعی برای کسانی که به درمان نیاز دارد. آلوئه ورا به دلیل مراقبت و تمرکز برای التیام مو ، به بازسازی تارهای شما کمک می کند و در عین حال به تقویت آن می پردازد.

آگاوه آبی : مرطوب کننده طبیعی ، هیدراتاسیون و رطوبت را از محیط زندگی شما جذب می کند و در تمام طول روز آن را مصرف می کند و از موخوره موها جلوگیری می کند.

ترکیبات ماسک مو

نحوه استفاده از ماسک مو :

  1. با یک شامپوی عالی برای پاکسازی موهایتان از آلودگی ها شروع کنید.
  2. پس از شستشو ، از جریان مستقیم آب به پوست سر خود فاصله بگیرید.
  3. آب اضافی موهایتان را با فشار نرم و آرام کف دست بگیرید.
  4. ماسک مو را در صورت لزوم برای قوام نرم تر با کمی آب قاطی کنید و برای مالید ماسک مو آن را پشت موهایتان شروع کنید.(مثل اینکه می خواهید موهایتان را دم آسبی ببندید)
  5. ماسک مو را از ابتدا تا انتهای موهایتان بمالید و آنها را به آرامی ماساژ دهید.
  6. اگر ماسک مو اضافی دارید ، توسط انگشتانتام پوست کف سر خود را با آن ماساژ دهید.
  7. و در آخر موهایتان را آبکشی کنید.
ماسک مو

چند بار باید از ماسک مو در طول هفته استفاده کرد ؟

بسته به میزان آسیب موهایتان و همچنین بافت کلی مو می توانید از ماسک مو استفاده کنید. در واقع قانون کلی این است که از ماسک مو 1 یا 2 بار در هفته استفاده شود. با این حال می توانید نرم کننده روزانه خود را با ماسم مو برای چند با در عفته تعویض کنید تا موهای بسیار آسیب دیده را بازسازی کنید.

چه مدت باید ماسک مو روی سر بماند ؟

ماسک مو شما برای زمان و مدت طولانی تر فرموله شده ، با این اوصاف زمانی برنامه ریزی کنید که از ماسک مو خود به مدت 5 تا 10 دقیقه روی موهای خود بماند. برای نتیجه بهتر از مزایای ماسک مو توصیه می کنیم آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موی خود نگهدارید.

( روال مراقبت از موی مناسب برای خود ایجاد کنید )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *